۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۲

کاهش هزینه انرژی بندر رتردام با استفاده از فنّاوری بلاک‌چین

بندر رتردام با استفاده از فنّاوری بلاک‌چین و هوش مصنوعی انرژی خورشیدی تولیدی را ذخیره کرده و به مشتریان خود عرضه می‌کند.
کد خبر: ۸۷۹۹۴
کاهش هزینه انرژی بندر رتردام با استفاده از فنّاوری بلاک‌چین
 
به گزارش گروه بین‌الملل مانا، بندر رتردام با استفاده از فنّاوری بلاک‌چین و هوش مصنوعی برای اولین بار یک پلتفرم کاهش هزینه‌های انرژی را با همکاری ۳۲ شرکت  همکار با موفقیت آزمایش کرد.

شرکت Distro به عنوان مجری این پلتفرم با به کارگیری صفحات خورشیدی و باتری، انرژی تولیدی را ذخیره کرده و در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد.

بر این اساس یک بستر مبتنی بر قیمت‌های عادلانه و توافقات تجاریِ شفاف شکل گرفته و شرکت‌ها را برای استفاده از انرژیِ سبز برای دستیابی به بندر سبز ترغیب می‌کند.

"Nico van Dooren" مدیر جدید تجارت بندر رتردام در این زمینه گفت: این طرح آزمایشی برای همه مناسب است، زیرا نه تنها قیمت انرژی را مناسب می‌کند بلکه هزینه‌های انرژی پایدار را برای مشتریان به شدت  کاهش می‌دهد این یک راه حل است که به هدف محیط زیست پایدار با کربن خنثی کمک می‌کند.

وی افزود: این طرح برای اولین بار در جهان به ابتکار شرکت Distro به اجرا در می‌آید و از این طریق شرکت‌های پیمانکار و فعال در بندر می‌توانند برق مورد نیاز خود را با اعلام تقاضا  پس از ۴۸ ساعت دریافت کنند.

وی گفت: بلاک‌چین و هوش مصنوعی الگوی مصرف و میزان تولید در مصرف استفاده کنندگان برق را پیش‌بینی کرده و بر اساس کیلووات ساعت میزان عرضه و تقاضا را متعادل می‌کند.

وی گفت: این پلتفرم کمک می‌کند تا انرژی خورشیدی اضافی ذخیره  شده و در مواردی که تولید انرژی خورشیدی پایین است آن را به کاربران عرضه کند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار