۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۱

تصویب قانون جدید کاهش ۶۰ درصدی آلاینده‌های محیط زیست دریایی

پارلمان اروپا قانونی را به تصویب رساند که بر اساس آن تا سال ۲۰۳۰ آلاینده‌های متصاعد شده از کشتی‌ها و سایر وسایل حمل و نقل باید با کاهش ۶۰ درصدی مواجه شوند.
کد خبر: ۸۷۹۸۰
تصویب قانون جدید کاهش ۶۰ درصدی آلاینده‌های محیط زیست دریایی
 
به گزارش گروه بین‌الملل مانا، براساس مصوبۀ نمایندگان پارلمان اروپا باید میزان آلاینده‌ها تا سال ۲۰۳۰ حداقل ۶۰ درصد کاهش یافته و در سال ۲۰۵۰ به صفر درصد برسد.

براساس این گزارش قانون جدید قصد دارد کشور‌های مختلف را با تعهد الزام‌آور وادار کند که با پیش‌بینی‌های به عمل آمده برنامه‌ریزی لازم را برای تحقق اهداف بلند پروازانه انجام دهند.

در گزارش پارلمان اروپا آمده است همه کشور‌های عضو باید متعهد شوند  انتشار آلاینده‌های صفر درصد را دنبال کنند.

به گفتۀ یکی از اعضای پارلمان، دستورالعمل‌ها و قوانین  لازم باید  تا ۳۱ ماه می‌ سال ۲۰۲۳ تدوین  و ابلاغ شود همچنین قوانین به شکلی تنظیم شود که همه کشور‌ها متعهد به اجرای آن باشند.

"Jytte Guteland" گزارشگر پارلمان اروپا مستقر در سوئد در این زمینه گفت: مصوبه پارلمان اروپا پیام رو‌شنی را به تمامی کمیسیون‌ها، شورا‌ها و دولت‌ها ارسال می‌کند که برای دستیابی به اهداف موقت و بلند‌مدت رسالت و تعهد خود را به انجام برسانند.

وی گفت: پارلمان اروپا تصمیم قاطع گرفته تاهمه کشور‌های عضو را وادار کند که در سال ۲۰۳۰ میزان انتشار گاز‌های آلاینده را حداقل ۵۰ تا ۶۰ درصد کاهش دهد.

این مصوبه اگرچه مخالفانی هم دارد، اما آنان  ضمن تایید کلیت  قانون خواستار پیگیری اهداف ملی به روش مقرون به صرفه هستند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار