۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۴

نفتکش نیمه مغروق ونزوئلا در حال تعمیر است

نفتکش ناباریما تحت مدیریت شرکت نفت پتروسوکر ونزوئلا و شرکت انی ایتالیا که از آن برای ذخیره و انتقال نفت به دیگر نفتکش‌ها استفاده می‌شده، در حال تعمیر است.
کد خبر: ۸۷۹۷۴
 
نفتکش نیمه مغروق ونزوئلا در حال تعمیر است
به گزارش مانا به نقل از رویترز، یکی از تأسیسات نفتی شناور ونزوئلا که در ساحل شرقی این کشور به حال خود رها شده بود، در حال تعمیر است. تصاویر نشان می‌دهد این نفتکش در حال فروپاشی است که خطرات محیط زیستی بسیاری به دنبال دارد.

 نفتکش ناباریما که از آن برای ذخیره و انتقال نفت به دیگر نفتکش‌ها استفاده می‌شده، قبلاً تحت مدیریت شرکت نفت پتروسوکر ونزوئلا و شرکت انی ایتالیا قرار داشته است. پتروسوکر بلافاصله پس از تحریم شرکت نفت ونزوئلا در ژانویه ۲۰۱۹، تولید را متوقف کرد.

 حدود ۱.۳ میلیون بشکه نفت خام کوروکورو در این نفتکش در خلیج پاریا در آب‌های جمهوری ترینیداد و توباگو و کرانه شرقی ونزوئلا قرار دارد.

 گروه‌های محیط زیست ترینیداد و توباگو اعلام کردند نگران نشت احتمالی نفت از این نفتکش هستند که زندگی ماهیگیران این کشور را به خطر می‌اندازد.  

 یک گروه در حال حاضر در حال تعمیر این نفتکش هستند. مشخص نیست این گروه توسط شرکت پتروسوکر به کار گرفته شده باشند یا مستقیما توسط انی. شرکت انی ایتالیا ۲۶ درصد این نفتکش را در اختیار دارد و ۷۴ درصد باقی متعلق به شرکت نفت ونزوئلا است.

 سخنگوی انی در روز جمعه گفت: این شرکت به دنبال تخلیه نفت خام از این نفتکش است و درخواست مجوز این کار را از دولت آمریکا کرده تا از هرگونه تحریم احتمالی جلوگیری شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار