۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۰

دستورالعمل جدید WHO برای ایمنی دریانوردان در مقابل کرونا

سازمان بهداشت جهانی با صدور دستورالعمل جدیدی از کلیه مالکان کشتی‌، دریانوردان و اتحادیه‌ها و انجمن‌ها خواست با رعایت مفاد آن دریانوردان را در مقابل ابتلا به ویروس کرونا محافظت کنند.
کد خبر: ۸۷۹۷۲
دستورالعمل جدید WHO برای ایمنی دریانوردان در مقابل کرونا
 
به گزارش گروه بین‌الملل مانا، سازمان بهداشت جهانی در این دستورالعمل که کلیه کشتی‌های باری، صیادی و مسافری را در بر می‌گیرد و نصب آن درهمه مکان‌های  دریایی ضرورت دارد، آمده است از آنجاییکه دریانوردان در سفر‌های طولانی که مربوط به شرایط کنونی است مدت زیادی را در کشتی اقامت می‌کنند، به همین جهت سازمان بهداشت جهانی درباره ایمنی و رفاه آنان اظهار نگرانی کرده و بار دیگر به تمامی مسئولان خطوط کشتیرانی و مسئولان بندری و سازمان‌های مردم نهاد توصیه می‌کند که ضدعفونی کردن کشتی‌ها و مناطقی که در ساحل دریانوردان با آن مراکز ارتباط دارند، همچنین فراهم کردن امکانات ارتباطی بین دریانوردان و خانواده‌های آنان و آموزش آنلاین را  در دستور کار اجباری قرار دهند.

در ادامه این دستورالعمل تاکید شده است هنگام پهلوگیری کشتی در بندر تعداد افراد غیر خدمه که قرار است به کشتی سوار شوند، باید به حداقل برسد و اطمینان حاصل شود که پرسنل ساحلی فاقد بیماری واگیر‌دار کرونا هستند و صرفاً اجازه دارند به مناطقی که جهت بارگیری یا تخلیه برای آن‌ها در نظر گرفته شده، وارد شوند و حق ندارند در  سایر بخش‌های کشتی تردد کنند.

از سوی دیگر در مناطق بندری جای ویژه‌ای برای عبور و مرور خدمۀ کشتی‌ها تعبیه شود همچنین اعضای خدمه چه در بندر و چه در کشتی حتماً با استفاده از ماسک حداقل یک متر فاصله را رعایت کنند. ضمن اینکه  بنادر باید حتما ایستگاه‌های بهداشت و مواد ضد‌عفونی کننده را داشته باشند.

به فرماندهان کشتی توصیه می‌شود به محض مشاهده اولین مورد ابتلا به بیماری کرونا با تغییر مسیر به سمت اولین بندر نسبت به پیاده کردن خدمه مورد نظر اقدامات لازم را به عمل آورند.

WHO در پایان متذکر می‌شود استفاده از ماسک چه در بندر و چه در کشتی  یا مناطق ساحلی برای تمامی افراد اجباری است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار