۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۱

گردشگران از سفر به مناطق ساحلی خوزستان خودداری کنند

فرمانداران شهر‌های ساحلی خوزستان از عموم گردشگران و مسافران خواستند بخاطر مخاطرات ناشی از کرونا از سفر به مناطق ساحلی استان خودداری کنند.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۷۹۶۹
گردشگران از سفر به مناطق ساحلی خوزستان خودداری کنند
 
به گزارش خبرنگار مانا، فرمانداران شهر‌های خرمشهر، آبادان، شادگان، ماهشهر و هندیجان با صدور اطلاعیه‌هایی از گردشگران خواستند تا بهبود شرایط کرونایی از سفر به این شهر‌ها خودداری کنند و شرایط زیستی را از آنچه هست بدتر نکنند.

در روز‌های اخیر با کاهش دما و نسیم پاییزی، شمار زیادی از گردشگران از اقصا نقاط کشور به شهر‌های ساحلی خوزستان سفر کردند که همین امر سبب تشدید شیوع ویروس کرونا شده است.

فعالیت آموزشی مدارس و دانشگاه‌های شهر‌های ساحلی خوزستان همچنان به خاطر مخاطرات ویروس کرونا تعطیل است.

در همین حال رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان از تداوم وضعیت قرمز کرونایی در شهر‌های ساحلی خوزستان خبر داد.

دکتر شکرالله سلمان زاده در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: بیماری کرونا همچنان شهر‌های ساحلی خوزستان را به شدت تهدید می‌کند و تعداد زیادی از شهروندان را به این ویروس مبتلا کرده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر کل موارد مثبت بستری در بیمارستان آیت‌الله طالقانی آبادان به ۱۶۱ نفر رسیده است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان تصریح کرد: متأسفانه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی که همان استفاده از ماسک، فاصله گذاری اجتماعی و شست و شوی مرتب دست‌ها است در بین شهروندان نسبت به چندماه گذشته بسیار کم شده است.

سلمان زاده اضافه کرد: استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی توسط ساکنان شهر‌های ساحلی خوزستان به کمتر از ۲۰ درصد و در بین اصناف و ادارات دولتی و عمومی نیز کمتر از ۴۰ درصد است.

وی گفت: کادر درمانی بیمارستان‌های شهر‌های ساحلی خوزستان شبانه روز به صورت خالصانه به بیماران کرونایی شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان خدمات درمانی ارائه می‌کنند.

با وجود شیوع ویروس کرونا، فعالیت بنادر خرمشهر، امام، آبادان، هندیجان و ماهشهر با رعایت الزامات بهداشتی همچنان بدون وقفه ادامه دارد.  
ارسال نظرات
آخرین اخبار