۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۹

طرح حفاظت از پستانداران دریایی خلیج فارس اجرایی می‌شود

معاون محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست از تهیه طرح حفاظت از پستانداران دریایی خلیج فارس و دریای عمان از سوی این سازمان خبر داد و گفت: در راستای این هدف، تا کنون چندین اقدام ملی صورت گرفته است.
کد خبر: ۸۷۹۴۴

طرح حفاظت از پستانداران دریایی خلیج فارس اجرایی می‌شود

احمد‌رضا لاهیجان زاده در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: تهیه طرح حفاظت از پستانداران دریایی خلیج فارس و دریای عمان در دستور کار سازمان حفاظت محیط زیست قرار گرفته است.

معاون محیط زیست دریایی و تالاب های سازمان حفاظت محیط زیست، ادامه داد: در این راستا، طی سال‌های اخیر چندین اقدام ملی در خصوص تهیه طرح حفاظت از پستانداران دریایی خلیج فارس و دریای عمان صورت گرفته است.

وی در ادامه خاطرنشان ساخت: تهیه طرح حفاظت از پستانداران دریایی خلیج فارس و دریای عمان، نیازمند همکاری ارگان های مختلف و دستگاه های ذی‌نفع است.

به گفته لاهیجان زاده، به همین منظور برای برخی سازمان‌های مذکور از جمله مناطق آزاد، بنادر و دریانوردی و شیلات دستورالعمل‌هایی تدوین شده است.

این مقام مسئول در سازمان حفاظت محیط زیست، تاکید کرد: طرح حفاظت از پستانداران دریایی خلیج فارس و دریای عمان نقش بسیار مهمی در حفاظت هر چه بیشتر از این گونه های مهم در معرض خطر خواهد داشت.

معاون محیط زیست دریایی و تالاب های سازمان حفاظت محیط زیست، اظهار امیدواری کرد: در آینده‌ای نه چندان دور شاهد تکمیل طرح حفاظت از پستانداران دریایی خلیج فارس و دریای عمان از سوی سازمان حفاظت محیط زیست باشیم.

وی اذعان داشت: گونه های مختلف دلفین، نهنگ و گاو دریایی از جمله پستانداران دریایی خلیج فارس و دریای عمان محسوب می‌شوند.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار