۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۴

بازگشت شصت و نُهمین ناوگروه نداجا از سفر خلیج عدن

شصت و نهمین ناوگروه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران (نداجا) روز سه شنبه از ماموریت خلیج عدن به منطقه یکم امامت نداجا بازگشت.
کد خبر: ۸۷۹۳۴

بازگشت شصت و نُهمین ناوگروه نداجا از سفر خلیج عدن

به گزارش مانا، این ناوگروه ماموریت ۶۷ روزه خود را در آب های دور دست و خلیج عدن با موفقیت به انجام رساند و به میهن بازگشت و مورد استقبال امیر دریادار حمزه‌علی کاویانی معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران، قرار گرفت.

ناوگروه شصت و نهم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران شامل شکن جمهوری اسلامی ایران سهند و ناولجستیکی بندرعباس می شود.

اعزام ناوگروه‌های نیروری دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از سال ۱۳۸۸ هجری شمسی و برای مقابله با دزدان دریایی سومالی و برقراری نظم و امنیت به آب های دوردست آغاز شده است.
بازگشت شصت و نُهمین ناوگروه نداجا از سفر خلیج عدن

اعزام اولین ناوگروه نداجا در تاریخ ۲۰ اردیبهشت ۱۳۸۸ برای مقابله با دزدان دریایی شامل ناو رزمی البرز و ناو پشتیبانی بوشهر می‌شد که به مدت ۵۸ روز به اقیانوس هند و خلیج عدن اعزام شدند.

این ناوگروه در مدت ۵۸ روز ماموریت موفق به رهگیری و رصد بیش از ۷۰۰ کشتی شد که ۳۶ فروند آن کشتی‌های تجاری و نفتکش ایرانی بودند و در جریان ماموریت خود در بندر کشور جیبوتی نیز پهلو گرفت.

اعزام ناوگروه‌های نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران از آن زمان تا کنون برای تامین نظم و امنیت به آب‌های دور دست ادامه دارد.

هفتادمین ناوگروه نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی شامل ناو لجستیکی لاوان و ناوشکن سبلان نیز در این روز به ماموریت حفظ و نظم و امنیت در آب‌های دوردست اعزام شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار