۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۲

برنامه‌ریزی جهت کاهش ۷۰ درصدی غرق شدگان دریای مازندران/ ضرورت اختصاص ۲۰۰ میلیارد ریال به طرح ساماندهی دریای مازندران

دبیر ستاد ساماندهی سواحل استان مازندران از انجام برنامه‌ریزی‌های دقیق توسط ستاد ساماندهی سواحل استان مازندران از هم اکنون جهت کاهش حداقل ۷۰ درصدی غرق شدگان دریای خزر در تابستان ۱۴۰۰ خبر داد.
کد خبر: ۸۷۹۰۶
برنامه‌ریزی جهت کاهش ۷۰ درصدی غرق شدگان دریای مازندران/ ضرورت اختصاص ۲۰۰ میلیارد ریال به طرح ساماندهی دریای مازندران
 
علی رجبی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: یکی از مهمترین مواردی که در آخرین جلسه ستاد ساماندهی سواحل استان مازندران صورت گرفت، برنامه‌ریزی جهت انجام اقدامات مؤثر برای کاهش هر چه بیشتر غرق شدگان دریای مازندران بود.

دبیر ستاد ساماندهی سواحل استان مازندران از انجام برنامه‌ریزی‌های دقیق توسط ستاد ساماندهی سواحل استان مازندران از هم اکنون جهت کاهش حداقل ۷۰ درصدی غرق شدگان در تابستان ۱۴۰۰ خبر داد.

وی خاطرنشان ساخت: در این راستا کارشناسی‌های زیادی صورت گرفته است که با اتمام فصل تابستان و رسیدن به رقم کاهش ۱۸ درصدی غرق شدگان نسبت به مدت مشابه در تابستان ۹۸، تصمیمات مهمی برای رسیدن به رقم کاهش حداقل ۷۰ درصدی غرق شدگان در تابستان سال آینده انجام شده است.

رجبی با اشاره به غرق شدگی ۳۹ نفر در آب‌های مازندران طی تابستان امسال گفت: همانگونه که پیش از این نیز اعلام کرده بودیم، این آمار غرق شدگی طی ۲۴ ساعت شبانه روز به وقوع پیوسته و در مقایسه با آمار مشابه تابستان سال ۹۸ با کاهش ۱۸ درصدی همراه بوده است.

به گفته این مقام مسئول در استان مازندران، تعداد غرق شدگان در ساعات حضور ناجیان غریق از ساعت هشت صبح تا هشت شب نیز ۲۲ نفر بوده که این آمار نیز در مقایسه با مدت مشابه تابستان گذشته با کاهش ۳۳ درصدی همراه بوده است.

ضرورت اختصاص ۲۰۰ میلیارد ریال به طرح ساماندهی دریای مازندران

مدیر کل دفتر امور اجتماعی، فرهنگی و گردشگری استانداری مازندران، اذعان داشت: بر‌اساس مطالعات صورت گرفته، تحقق کاهش ۷۰ درصدی غرق شدگان در دریای خزر به تخصیص ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز خواهد داشت.

به گفته رجبی، این میزان اعتبار صرف تأمین زیرساخت‌های لازم جهت عملیات نجات و جلوگیری از ورود مردم به مناطق خطرآفرین جهت شنا خواهد شد.

دبیر ستاد ساماندهی سواحل استان مازندران، بیان داشت: افزایش نیرو‌های نجات غریق و استقرار آن‌ها در نقاط بیشتری از سواحل مازندران یکی از مهمترین برنامه‌ها جهت تلاش برای کاهش میزان غرق‌شدگی‌ها در تابستان سال آینده است.

وی بیان داشت: همچنین نیرو‌های غریق نجات به تجهیزات بسیار بیشتری جهت امداد رسانی به موقع از جمله جت‌اسکی، قایق موتوری، موتور جهت گشت ساحلی، خودرو و سایر ادوات مورد نیاز امداد و نجات، نیاز خواهند داشت که باید تأمین و خریداری شوند.

این مقام مسئول در استان مازندران، اذعان داشت: افزایش تعداد ناجیان غریق نیازمند تأمین حقوق ماهیانه آن‌ها است که این امر نیز به اعتباراتی نیاز دارد.

به گفته دبیر ستاد ساماندهی سواحل استان مازندران، تابستان امسال ۹۰۰ نفر ناجی غریق از سوی استانداری مازندران در نقاط مختلف ۴۷۰ کیلومتر ساحل مازندران جهت عملیات امداد و نجات  استقرار یافته بودند.

مدیر کل دفتر امور اجتماعی، فرهنگی و گردشگری استانداری مازندران، تصریح کرد: این ناجیان از هشت صبح تا هشت شب در شیفت‌های متعدد به گردشگران خدمات رسانی کردند.

استقرار ناجیان غریق در سواحل ۲۴ ساعته می‌شود

رجبی اذعان داشت: همچنین با توجه به آمار بالای غرق شدگان در طول شب و زمان خارج از حضور ناجیان غریق، در نظر داریم نسبت به استقرار ناجیان غریق در طول شب نیز از تابستان سال آینده اقدام کنیم تا به این ترتیب شاهد استقرار ۲۴ ساعته ناجیان غریق در سواحل مازندران باشیم.

مدیر کل دفتر امور اجتماعی، فرهنگی و گردشگری استانداری مازندران، یادآور شد: تابستان امسال، ۱۷ نفر از هموطنانمان در ساعات شبانه و عدم حضور ناجیان غریق دچار غرق شدگی شده اند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار