۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۸

احداث ۳ اسکله نفتی جدید در خلیج فارس

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از احداث سه پست اسکله نفتی جدید در بندر شهید رجایی خبر داد و گفت: ۶۱۰ فروند نفتکش در اسکله‌های مختلف این بندر پهلو داده شده است.
کد خبر: ۸۷۹۰۳
احداث ۳ اسکله نفتی جدید در خلیج فارس
 
به گزارش مانا، علیرضا محمدی کرجی‌ران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در مجموع ۱۵ میلیون تن انواع مواد نفتی طی شش ماهه نخست سال جاری در بندر شهید رجایی تخلیه و بارگیری شده که در این راستا رشد شش درصدی صورت پذیرفته که از این تعداد هفت میلیون و ۸۷۰ هزار تن انواع مواد نفتی از بندر خلیج فارس صادر و مابقی وارد این بندر شده است.

وی ادارمه داد: در مدت یاد شده ۶۱۰ فروند نفتکش در اسکله‌های مختلف این بندر پهلو داده شده است.  

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان به ظرفیت‌های ایجاد شده در بندر خلیج فارس به عنوان مجموعه نفتی منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی که در حال فعالیت است اشاره داشت و گفت: این بندر با هدف افزایش و ارتقاء سهم کشور از بازار بانگرینگ، صادرات و واردات و ترانزیت فرآورد‌های نفتی احداث شده است.  

محمدی کرجی ران خاطر نشان کرد: طرح‌های توسعه‌ای برای تقویت فعالیت‌های در این بندر نفتی چه با مشارکت سازمان و چه از طریق جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی در حال انجام است که می‌توان به احداث سه پست اسکله نفتی جدید به عنوان طرح‌های مهم توسعه‌ای سازمان بنادر و دریانوردی (طرح سال جهش تولید) و همچنین مهندسی و اجرای عملیات ایررایزینگ به عنوان روشی نوین به منظور نصب سقف‌های فوق سنگین مخازن فرآورده‌های نفتی اشاره کرد که این فنّاوری نیز توسط متخصصان ایرانی در این بندر به اجرا در آمده است.

وی اضافه کرد: بنا داریم این روش را برای تمامی مخازن بزرگ در حال ساخت در پایانه نفتی بندر خلیج فارس به اجرا در آوریم.

این مقام مسئول ضمن تبیین موقعیت راهبردی منطقه خلیج فارس و ضرورت ایجاد زیرساخت برای پشتیبانی از تولیدات فرآورده‌های نفتی پالایشگاه‌های کشور تاکید کرد: می‌توان با فراهم آوردن بستر لازم برای توسعه فعالیت‌های تجاری و ترانزیتی با کشور‌های هدف علاوه بر افزایش سهم ایران از صنعت بانکرینگ در منطقه، نقش موثری در آبادانی و رونق معیشت ساحل نشینان ایفا کنیم.

بر اساس این گزارش سوخت‌رسانی با کشتی‌ها و شناور‌های کوچک و بزرگ در دریا و یا اسکله را بانکرینگ می‌گویند، تامین آب و آذوقه، ارائه خدمات فنی و مهندسی، پزشکی و بهداشتی، امکان اسکان خدمه اسکان و تعویض خدمه کشتی، جمع آوری پسماند‌های نفتی و زباله‌های کشتی و ... از جمله خدمات جانبی صنعت بانکرینگ هستند که هر یک می‌توانند زمینه ساز درآمدزایی‌های بالایی برای بزرگترین بندر بازرگانی ایران باشند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار