۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۶

مرز دریایی خرمشهر دوباره بر روی کالا‌های صادراتی ایران باز شد

معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر از بازگشایی دوباره مرز دریایی (اروندرود) خرمشهر بر روی کالا‌های صادراتی ایران خبر داد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۷۸۹۶

مرز دریایی خرمشهر دوباره بر روی کالا‌های صادراتی ایران باز شد

محمد حیدری در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: مرز دریایی خرمشهر چند روز مانده به اربعین حسینی ، بنابر توافق مسئولان مرزی و گمرکی ایران و عراق بسته شده بود ولی این گذرگاه دریایی روز 20 مهر دوباره باز می‌شود.

وی گفت: شناورهای باری و تجاری می توانند برای صادرات کالاهای مورد نیازعراق فعالیت دوباره خود را شروع کنند.

حیدری با اشاره به اینکه صادرات کالا از بندرگاه خرمشهر به مقصد بنادر بصره‌، ابوفلوس‌، ابوالخصیب و ام القصر عراق صورت می گیرد افزود: صادرات کالا به عراق از مسیر دریایی بسیار باصرفه‌تر از مسیرهای زمینی است.

معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر در ادامه گفت: مرز مسافری خرمشهر همچنان بر روی زائران عتبات عالیات و گردشگران عراقی بسته خواهد بود.

وی گفت: تا زمانی که مخاطرات ناشی از کرونا وجود داشته باشد ممنوعیت تردد زائران و گردشگران از مرز دریایی خرمشهر تداوم خواهد داشت.

از یک سال پیش که ناآرامی سیاسی در عراق شکل گرفت و پس از آن شویع ویروس کرونا‌، تردد زائران عتبات عالیات از مرز دریایی خرمشهر متوقف شد و امسال زائران اربعین نتوانستند از این مرز به شهرهای مقدس عراق عزیمت کنند.

مرز دریایی خرمشهر پس از سرنگونی رژیم بعثی عراق بر روی زائران عتبات عالیات و کالاهای صادراتی ایران باز شد.

مصالح ساختمانی ، میوه و تره بار و برخی کالاهای خانگی مهمترین اقلام صادراتی از مرز دریایی خرمشهر به بنادر جنوبی عراق است.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار