۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۶

سن پترزبورگ و کشتی کروز آئورا(+عکس)

کشتی کروز آئورا یک کشتی جنگی معروف در سن پترزبورگ است که هر فردی از کشور‌های شوروی سابق آن را می‌شناسد و با سرود معروف و نقش مهم کشتی آئورا در طول انقلاب روسیه آشنایی دارد. حال، پس از تمام پستی‌ها و بلندی‌های تاریخی و دوره بازسازی امکان بازدید از کشتی کروز آئورا در سن پترزبورگ به عنوان یک موزه وجود دارد.
کد خبر: ۸۷۸۸۰
سن پترزبورگ و کشتی کروز آئورا(+عکس)
سن پترزبورگ و کشتی کروز آئورا(+عکس)
 
تاریخچه کشتی کروز آئورا
 
کشتی کروز آئورا در سال ۱۸۹۷ در کارخانه کشتی سازی New Admiralty ساخته شد. امپراتور نیکلاس دوم روسیه شخصاً نام الهه سحر رومی را روی کشتی نهاد. این رزم ناو در سال ۱۹۰۰ آماده شد و سپس به خاور دور ارسال گردید. جایی که کشتی کروز آئورا در جنگ روسیه و ژاپن (۱۹۰۵ -۱۹۰۴ ) در نبرد تنگه تسوشیما ش شرکت کرد. سپس، پس از بازگشت به دریای بالتیک ، کشتی کروز آئورا به عنوان یک کشتی آموزشی مورد استفاده قرار گرفت. کشتی کروز آئورا در جنگ جهانی اول نیز نقش بسیار فعالی داشته است. همه چیز از ۲۷ فوریه (تقویم جولیان) با قیامی که در آن کاپیتان کشته شد، آغاز گردید و فرمانده به شدت زخمی شده بود. هنگامی که اعضای خدمه اطلاع یافتند که انقلاب دموکراتیک بورژوا در ماه فوریه (تقویم جولیان: ۲۳ فوریه - ۳ مارس) در حال وقوع است، یک پرچم قرمز در کشتی کروز آئورا برافراشتند و برخی از آنها به سایر شهرها پیوستند و به ساحل رسیدند.
بعداً ، در اکتبر همان سال ، شلیک تعیین کننده‌ای که آغاز انقلاب سوسیالیستی بزرگ اکتبر را اعلام می‌کرد، به سمت کشتی کروز آئورا پرتاب شد. این نشانه ای بود برای شروع حمله به کاخ زمستانی در سن پترزبورگ (آن زمان پتروگراد نامیده می‌شد)، مقر دولت موقت ، که اکنون میزبان موزه ارمیتاژ است. این لحظه در تاریخ ثبت گردید و به همین دلیل است که کشتی کروز آئورا برای بسیاری از نسل ها شناخته شده است.
بعدها، کشتی کروز آئورا به عنوان کشتی جنگی در طول جنگ بزرگ میهنی (۱۶۴۱ -۱۹۴۵ ) مورد استفاده قرار گرفت. پس از جنگ، کشتی کروز آئورا مورد مرمت قرار گرفت و به پایگاهی برای آموزش دانش آموزان مدرسه دریایی ناخیموف تبدیل شد. در سال ۱۹۵۰ ، برخی از سربازانی که در جنگ حضور داشتند تصمیم گرفتند موزه ای را در خود کشتی کروز آئورا ایجاد کنند. از سال ۱۹۶۱ که کشتی کروز آئورا به موزه نیروی دریایی تبدیل شد، دیگر به عنوان مرکز آموزش فعالیت نکرد. یک مرمت عظیم دیگر در دهه ۱۹۸۰ انجام شد. به طور خاص، تمام اتاق‌های داخلی دوباره برنامه ریزی شده و برخی از تجهیزات مطابق با استانداردهای مدرن بازسازی و نوسازی شدند.
 
ارسال نظرات
آخرین اخبار