۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۰

ترکیه صنعت اوراق کشتی‌های کروز را توسعه می‌دهد

ترکیه با بهره گیری از فرصت‌های ناشی از بحران کرونا یکی از بنادر خود را در غرب این کشور به محل اوراق کشتی‌های مسافری تبدیل کرد.
کد خبر: ۸۷۸۷۱
ترکیه صنعت اوراق کشتی‌های کروز را توسعه می‌دهد
 
به گزارش گروه بین‌الملل مانا، "Kamil Onal" رئیس اتحادیۀ صنعتگران بازیافت کشتی گفت: قبل از همه‌گیری ویروس کرونا  اوراق کشتی‌های باری و کانتینری در اسکلۀ Aliaga واقع در ۴۵ کیلومتری شمال ازمیر انجام می‌شد، اما بعد از آنکه بحران کرونا شروع شد برخی از صاحبان کشتی‌های کروز به علت تعطیلی تور‌های گردشگری و رکود بیش از حد همچنین زیان‌های هنگفت مالی از یک سو و بالا بودن سن کشتی‌های کروز نسبت به فروش اوراق آن‌ها رغبت نشان دادند. به همین جهت، دست به کار شده و تصمیم گرفتیم این صنعت را در ترکیه گسترش دهیم در واقع در تلاش هستیم بحران را به یک فرصت تبدیل کنیم.
وی یاد‌آور شد: در حال حاضر ۲۵۰۰ نفر در این منطقه به کار اوراق کشتی مشغول هستند که در این ارتباط چندین کشتی از کشور‌های بریتانیا، ایتالیا و آمریکا در این مکان در انتظار اوراق هستند و قرار است به زودی سه کشتی دیگر نیز به این مجموعه ملحق شوند.

"Kamil Onal" خاطر نشان ساخت: هدف از توسعه این صنعت در ترکیه کمک به کارخانۀ فولاد سازی این کشور است که هدف‌گذاری کرده تا ظرفیت خود را از ۷۰۰ هزار تُن به ۱.۱ میلیون تُن تا پایان سال برساند.  

ضمن اینکه کارگران و مسئولان اوراق کشتی حتی اتصالات غیر‌فلزی کشتی را نیز هدر نمی‌دهند چراکه اپراتور‌های هتل‌ها از خرید تجهبزات کشتی‌ها استقبال می‌کنند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار