۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۳

فرمانده مرزبانی ناجا: مرز‌های دریایی و زمینی با عراق بسته است

فرمانده مرزبانی ناجا گفت: مرزهای دریایی و زمینی با عراق در ایام اربعین به علت مخاطرات ناشی از شیوع بیماری کرونا بسته می‌ماند و تحت هیچ شرایطی اجازه خروج از مرزها داده نمی‌شود.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۷۸۶۶

فرمانده مرزبانی ناجا: مرز‌های دریایی و زمینی با عراق بسته است

به گزارش خبرنگار مانا‌، سردار سرتیپ احمد رضا گودرزی در بازدید از مرز زمینی شلمچه و مرز دریایی اروندرود در برخورد بر ترددهای غیرمجاز از طریق مرزهای زمینی و دریایی در ایام اربعین و پس از آن تاکید کرد.

وی تصریح کرد: مرز دریایی خرمشهر مرز برادری و دوستی دو ملت ایران و عراق است.

سردار گودرزی افزود: مسئولان عراقی بارها در گفتگوهای مشترک با مسئولان ایرانی تاکید کرده‌اند که به هیچ وجه تصمیمی مبنی بر بازگشایی مرزهای دریایی و زمینی ندارند و ما نیز اجازۀ عبور از مرزها را نمی‌دهیم.

وی گفت: هم‌اکنون هیچ مشکلی در امینت مرزهای مشترک دریایی و زمینی با عراق نداریم و هیچکس قادر نیست به مرزهای ما خدشه‌ای وارد کند.

فرماندار خرمشهر نیز در گفتگو با خبرنگار مانا با بیان اینکه مرز زمینی شلمجه و مرز دریایی خرمشهر برای تردد افراد بسته است از عموم هموطنان خواست به هیچ وجه به خرمشهر سفر نکنند.

محمد حیدری افزود: با وجود بسته بودن مرزهای مسافری شلمچه و مرز دریایی خرمشهر، صادرات کالا به عراق و تردد شناورهای تجاری ادامه دارد.

وی گفت: همه تدابیر لازم برای جلوگیری قاچاق مسافر از مرزهای زمینی و دریایی منطقه اتخاذ شده و مرزبانان دریایی با تردد غیرقانونی برخورد می کند.

مرز دریایی خرمشهر در اربعین پارسال شاهد تردد زائران اربعین حسینی توسط کشتیرانی والفجر بود.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار