۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۲
عضو اتاق بازرگانی ایران عنوان کرد:

اهمیت سرعت تخلیه و بارگیری کالا در بندر چابهار

عضو اتاق بازرگانی ایران گفت: سرعت تخلیه و بارگیری کالا در بندر چابهار اهمیت بالایی دارد ولی کمبود انبار باعث شده این بخش با چالش هایی روبرو شود.
کد خبر: ۸۷۸۵۶

اهمیت سرعت تخلیه و بارگیری کالا در بندر چابهار

به گزارش مانا، امان الله شهنوازی درباره بندر چابهار و فعالیت های که در این بخش صورت گرفته، تصریح کرد: سازمان بنادر و دریانوردی برای توسعه زیرساخت های بندر چابهار اقدام های متعددی انجام داده است اما به نظر می رسد که سرمایه گذاری در توسعه انبار ضرورت دارد؛ اگر بندر شهید کلانتری و بندر شهید بهشتی به صورت مجزا دارای انبار باشند. تجار؛ با شرایط بهتری فعالیت خواهند کرد.

وی افزود: نکته دیگری که پیگیری آن اهمیت بسزایی دارد؛ سرعت تخلیه و بارگیری کالا است، بندر چابهار پتانسیل آن را دارد که با سرعت نسبت به تخلیه کالاها اقدام کند ولی کمبود انبار باعث شده این بخش با چالش هایی روبرو شود.

عضو اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: اگر گمرک با سازمان بنادر همراه شود می توان مشکلاتی که به آن اشاره شد را با سرعت حل کرد؛ کارنامه بندر چابهار بسیار مطلوب است بدین جهت با اقدامات بسیار کوچک می توان این بندر را پویاتر کرد.

وی با بیان اینکه بندر چابهار از تحریم های ظالمانه معاف است و این امر یک فرصت برای کشور محسوب می شود، گفت: پهلوگیری کشتی ها در بندر چابهار افزایش یافته و این خبر خوشی برای اقتصاد کشور است چرا که از این بندر می توان صادرات و ترانزیت کالا را افزایش داد

شهنوازی در مورد توسعه همکاری ها با کشورهای همسایه با هدف رونق بندر چابهار، افزود: برای توسعه همکاری با کشورهای همسایه ضرورت دارد که هزینه های بندری کاهش پیدا کند تا تجار انگیزه بیشتری برای بهره گیری از بندر چابهار داشته باشند.

 وی تصریح کرد: در حال حاضر بنادر امام(ره)، خرمشهر، اروند و... مشمول تخفیف های بندری هستند، و ضرورت دارد که به بندر چابهار هم تخفیف های ویژه ای اعطا کند تا این بخش در مسیر رشد بیشتری قرار گیرد.

عضو اتاق بازرگانی ایران گفت: هماهنگی بین کشورهای ایران، هندوستان، افغانستان و پاکستان اهمیت زیادی دارد، وقتی این مجموعه ها با یکدیگر هماهنگ باشند مشکلات در این حوزه کمتر خواهد شد و حتی می توان کریدور شمال-جنوب را فعال کرد و از طریق آستارا به کشورهای  آذربایجان، قزاقستان و گرجستان به شوروی وصل شویم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار