۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۳

صنعت دریایی با تجهیزات بومی توانمند می‌شود

استفاده از توان داخلی برای بومی‌سازی قطعات و تجهیزات دریایی با همت معاونت علمی و فنّاوری ریاست جمهوری رقم خورده است.
کد خبر: ۸۷۸۴۷

صنعت دریایی با تجهیزات بومی توانمند می‌شود

به گزارش مانا، ستاد توسعه فنّاوری‌های فضایی و حمل ‌و نقل هوشمند معاونت علمی و فنّاوری ریاست جمهوری با برگزاری نخستین جلسه کمیته بومی‌سازی قطعات و تجهیزات دریایی نخستین قدم را برای هم‌افزایی و هم‌فکری سازمان‌ها و شرکت‌های مرتبط با حوزه دریا برداشت.

جلسه‌ای که هدفش «تقویت توان بومی‌سازی قطعات و تجهیزات حوزه دریا»، «شناسایی قطعات و تجهیزات پرکاربرد سازمان‌های مرتبط با این حوزه» و «ایجاد بانک اطلاعاتی جامع برای تامین قطعات و تجهیزات دریایی مورد نیاز کشور با استفاده از توان شرکت‌های دانش‌بنیان و هسته‌های فنّاور» بود.

منوچهر منطقی دبیر ستاد توسعه فنّاوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی و فنّاوری ریاست جمهوری در این کمیته به اهمیت استفاده از توان داخلی برای رفع نیاز‌های فنّاورانه سازمان‌ها و ارگان‌های دریایی تاکید کرد و گفت: خوشبختانه اقدامات و فعالیت‌ها در زمینه توسعه فنّاوری‌های حوزه حمل‌ونقل قابل قبول است و سرریز آن‌ها به صنعت دریایی می‌تواند نیاز‌های این حوزه را رفع کند.

او افزود: تشکیل بانک اطلاعات قطعات مصرفی این صنعت یک ضرورت است. باید تلاش کنیم شرکت‌های توانمند صنعت دریایی را شناسایی و اخذ استاندارد‌های بین‌المللی برای آن‌ها را با همکاری سازمان‌ها و ارگان‌های دریایی پیگیری کنیم.

در این کمیته بیشتر بازیگران این حوزه حضور داشتند. ذی‌نفعان و فعالانی مانند نمایندگان سازمان‌های بنادر و دریانوردی، نیروی دریایی سپاه، شرکت ملی نفتکش، شرکت کشتیرانی، نیروی دریایی ارتش، ایدرو، سازمان صنایع دریایی و مرکز همکاری‌های تحول.

ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای «توسعه اقتصاد دانش‌بنیان»، «استفاده از محصولات بومی و داخلی»، «تقویت شرکت‌ها داخلی»، «صرفه‌جویی در هزینه‌ها» و «جلوگیری از خروج ارز از کشور» اقدام به طراحی پلتفرمی برای بومی‌سازی قطعات مورد استفاده در حمل‌ونقل با فنّاوری‌های پیشرفته کرده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار