۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۰

توسعه آموزش آنلاین دریایی یک فرصت طلایی در دوران کرونا

آموزش آنلاین دریایی با استفاده از فرصت‌هایی که در دوران کرونا به دست آورد، توانست به راحتی جایگزین آموزش حضوری شده و روز به روز توسعه یابد که کارشناسان از آن به عنوان فرصت طلایی یاد می‌کنند.
کد خبر: ۸۷۸۴۳
توسعه آموزش آنلاین دریایی یک فرصت طلایی در دوران کرونا
 
به گزارش گروه بین‌الملل مانا، زمانی که دریانوردان به علت بروز ویروس کرونا همزمان با ایجاد مشکلی به نام تغییر خدمه به نوعی در بنادر، کشتی‌ها و یا خانه‌های خود گرفتار هستند مسلماً دسترسی  به کلاس‌های حضوری میسر نیست به همین جهت آموزش آنلاین بهترین گزینه برای یادگیری دریانوردانی است که بسیاری از آن‌ها درس‌های خود را در دوران کووید ۱۹ ناتمام گذاشتند.

کاپیتان "Chauncey Naylor"، مدیر آموزش  Resolve Marine Group معتقد است شرایط  در همه جای دنیا تغییر کرده که همین اوضاع شامل صنعت حمل و نقل دریایی نیز می‌شود.

در این ارتباط استفاده از قرنطینه، حفظ فاصله اجتماعی و مشکل عدم تغییر خدمه باعث شد دریانوردان با از دست دادن کلاس‌های حضوری به آموزش آنلاین متکی باشند.

وی افزود: در شرایطی که همۀ راه‌ها‌ی آموزشی به روی دریانورد بسته می‌شود باز شدن دریچه‌ای به نام ویدیو کنفرانس باعث خوشحالی او می‌شود.

"Captain Ted Morley" مدیر ارشد عملیات و مدیر علمی آکادمی MPT در این باره می‌گوید: وقتی مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی بسته می‌شود و دست دریانورد از همه جا کوتاه می‌شود بهترین گزینه آموزش آنلاین است. آموزش آنلاین توانست در دوران کووید ۱۹ سیر تصاعدی را طی کرده و حقانیت خود را به جهان ثابت کند. این اتفاق نه تنها در بخش دریا بلکه در تمامی نقاط جهان قابل مشاهده است.

وی افزود: اوایل سال ۲۰۲۰ همزمان  با تشدید ویروس کرونا آموزش دریایی تحت تأثیر شرایط حاد و نفس‌گیر جهانی قرار گرفت و تعطیلی مراکز آموزشی ضربۀ شدیدی به صنایع دریایی، نفت و گاز و فراساحل وارد کرد، زیرا کارشناسان و دریانوردان قادر نبودند نسبت به ارتقای سطح علم و دانش تخصصی خویش کاری انجام دهند، اما ناگهان جرقۀ آموزش آنلاین که زده شد جهان با پدیدۀ جدیدی روبه‌رو شد که قبلاً وجود داشت اما کمتر به اهمیت آن پی برده می‌شد، دوران کرونا عاملی بود تا این شیوه به راحتی پذیرفته شده و مورد اقبال همه قرار گیرد.

کاپیتان "Jerry Pannell" مدیر آموزش اعضا گروه آموزش  STAR  نیز در این ارتباط یاد‌آور می‌شود: طبیعی است که آموزش بخشی از اشتغال و اعتبار دریانوردان به شمار می‌رود که نباید تعطیل شود به همین جهت ما تلاش می‌کنیم نه تنها آموزش آنلاین به هیچ عنوان تعطیل نشود بلکه برخی از کلاس‌ها را با رعایت فاصلۀ اجتماعی و با نفرات کمتر به صورت حضوری برگزار می‌کنیم.

وی در پایان گفت: خوشبختانه تمام سعی و تلاش دست‌اندرکاران آموزش آنلاین و حضوری بر این اصل استوار است که آموزش هیچگاه تعطیل نشود، اما فراموش نکنیم برندۀ نهایی در شرایط کرونایی آموزش آنلاین است.

توسعه آموزش آنلاین دریایی یک فرصت طلایی در دوران کرونا
توسعه آموزش آنلاین دریایی یک فرصت طلایی در دوران کرونا
ارسال نظرات
آخرین اخبار