۱۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۴

عملیات اجرایی فاز اول طرح ساحل‌سازی اروندرود

عملیات اجرایی فاز اول ساحل سازی اروندرود به طول ۵۰۰ متر در کرانه شرقی این آبراه استراتژیک آغاز شد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۷۸۳۳
عملیات اجرایی فاز اول طرح ساحل‌سازی اروندرود
 
به گزارش خبرنگار مانا، شهردار آبادان در آیین آغاز به کار این طرح عمرانی با بیان اینکه این طرح با جدول‌گذاری و فضای سبز قرار است ظرف ۱۲ ماه به اتمام برسد افزود: افزون بر ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار، برای تکمیل این طرح از محل اعتبارات طرح ملی توسعه سواحل مکران تا اروندرود تامین می‌شود.  

محمودرضا شیرازی اجرای طرح ساحل سازی اروندرود را از مطالبات مردم آبادان بیان کرد و افزود: با آزاد سازی و پاک سازی کرانه شرقی اروندرود از خاکریز‌ها و سنگر‌های به جای مانده از دفاع مقدس، زمینه برای اجرای کامل ساحل سازی اروندرود فراهم شده است.

وی ابراز امیدواری کرد با تخصیص به موقع اعتبارات این طرح عمرانی، طرح ساحل‌سازی اروندرود در سه فاز به بهره برداری برسد.

با گذشت بیش از سه دهه از پایان جنگ تحمیلی، هنوز بخش مهمی از ساحل اروندرود در محافظت ماموران دریابانی خوزستان قرار دارد.

سیدمجتبی محفوظی از نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی نیز در آیین شروع طرح ساحل سازی اروندرود گفت: ساخت بوستان در کنار ساحل اروندرود گامی موثر در زیبایی شهرآبادان خواهد بود.

وی گفت: ساحل اروندرود یکی از جاذبه‌های دیدنی و گردشگری خوزستان به شمار می‌رود و در صورت طرح ساحل سازی، ساحل اروندرود به یکی از کانون‌های گردشگری تبدیل خواهد شد.

شهردار آبادان در گفتگو با خبرنگار مانا از شروع ساحل سازی و پیاده‌رو سازی ساحل آبراه بهمنشیر در شرق جزیره آبادان، به طول ۱.۵ کیلومتر خبر داد.

شیرازی افزود: با اجرای طرح‌های ساحل سازی در اروندرود و بهمنشیر، شهر جزیره‌ای آبادان به شهر مهم گردشگری خوزستان تبدیل خواهد شد.

وی شیوع ویروس کرونا را در رکود صنعت گردشگری بسیار مؤثر توصیف کرد و ابراز امیدواری کرد با ریشه کنی این ویروس، صنعت گردشگری در آبادان احیا شود.

جزیره آبادان از شمال به کارون، شرق به بهمنشیر، غرب به اروندرود و از جنوب به خلیج فارس محدود می‌شود.

موقعیت ژئواستراتژیک آبادان سبب شد نیرو‌های متجاوز بعثی عراق در طول جنگ تحمیلی هیچگاه موفق به ورود به شهر بندری و جزیره‌ای آبادان نشوند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار