۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۰

پهلودهی دهمین کشتی حامل گندم اهدایی هند به افغانستان در بندر چابهار

دهمین کشتی حامل گندم اهدایی هند به افغانستان با حضور محمد راستاد؛ مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی و اعضای هیئت عامل این سازمان در بندر چابهار پهلو گرفت و عملیات تخلیه کالای آن آغاز شد.
کد خبر: ۸۷۸۲۵
پهلودهی دهمین کشتی حامل گندم اهدایی هند به افغانستان در بندر چابهار
 
به گزارش مانا، مدیرعامل و‌ اعضای هیئت عامل سازمان بنادر و ‌دریانوردی به منظور بازدید از آخرین وضعیت پروژه های عمرانی بندر چابهار، عصر امروز وارد این بندر شدند.
همزمان با سفر هیئت عامل سازمان بنادر؛ دهمین محموله گندم اهدایی دولت هند به افغانستان، از مبدأ بندر کاندلا وارد لنگرگاه بندر شهید بهشتی چابهار شد و بلافاصله عملیات تخلیه کالا صورت گرفت.
طبق برنامه زمان بندی قرار است ۷۵ هزار تُن از گندم اهدایی هند به افغانستان از طریق بندر چابهار ترانزیت شود؛ بر این اساس آخرین کشتی از این محموله ترانزیتی با ۱۹۳ کانتینر وارد بندر چابهار شد.  
با عبور این محموله از دالان ترانزیت چابهار به میلک، تعهد دولت هند مبنی بر ترانزیت ۷۵ هزار تُن گندم اهدایی از طریق بندر شهید بهشتی ظرف سال ۹۹ جهت توزیع در ولایات مختلف افغانستان تحقق پیدا می کند.
عملیات پهلوگیری و تخلیه و بارگیری این کشتی با حضور مدیرعامل و اعضای هیئت عامل سازمان بنادر انجام و به مناسبت روز جهانی دریانوردی از کاپیتان و خدمه این کشتی تقدیر شد.
در جریان این سفر قرار است محمد راستاد؛ مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، وضعیت پروژه های زیرساختی و عمرانی در حال ساخت بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری چابهار شامل پروژه دایک حفاظت ساحلی جنوب شرقی بندر شهید بهشتی، احداث انبار چندمنظوره کالا سرمایه گذاری بخش خصوصی، سه باب انبار بندر شهید بهشتی و  احداث سیلوی غلات ۱۰۰ هزار تُنی را بررسی کند. 
بازدید از روند فعالیت توسعه‌ای ترمینال کانتینر یخچالی، پروژه برق رسانی، شش پست برق فشار قوی و روشنایی ۶۳ هکتار از اراضی طرح توسعه بندر شهید بهشتی و انبار چندمنظوره کالا در طرح توسعه بندر شهید بهشتی، پروژه شش باب باسکول، ساختمان تجهیزات، ترمینال کانتینر یخچالی طرح توسعه بندر شهید بهشتی، بازدید دریایی از فرآیند لایروبی و بویه گذاری حوضچه و کانال دسترسی و جمع آوری شمع‌های اسکله نصب سریع بندر شهید بهشتی از دیگر برنامه های سفر هیئت عامل سازمان بنادر و دریانوردی به این بندر استراتژیک است.
بازدید از پروژه‌های محوطه‌سازی و تکمیل دیوارکشی ساختمان‌های عملیاتی و پروژه دیوار حفاظتی پیرامونی ورودی بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری، بازدید از پروژه اطفاء حریق و آبیاری قطره‌ای بنادر شهید بهشتی، شهید کلانتری و کوی مسکونی بندر  و روند پیشرفت پروژه برج کنترل ترافیک دریایی بندر چابهار، پروژه های عمرانی ۶۰ واحد مسکونی و مهمانسرای اداره کل از دیگر برنامه های بازدید مدیرعامل و اعضای هیأت عامل سازمان بنادر و دریانوردی در سفر دو روزه به بندر چابهار است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار