۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۳
دبیر انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته :

حمایت دولت نیاز امروز بخش‌خصوصی برای عبور از تحریم‌هاست

پل‌مه گفت: تحریم‌های هوشمند آمریکا را بی‌اثر کرده‌ایم، اما خودتحریمی مانع پیشِ روی ماست.
کد خبر: ۸۷۸۱۳

حمایت دولت نیاز امروز بخش‌خصوصی برای عبور از تحریم‌هاست

به گزارش خبرنگار مانا از همایش نمادین گرامی‌داشت روز جهانی دریانوردی، مسعود پل‌مه طی سخنانی در این همایش با اشاره به تحریم‌های ظالمانه دشمنان، اظهار کرد: دیروز بزرگانی جانشان را در راه حفظ کیان کشور تقدیم کردند و امروز جهاد در اشکالی دیگر ادامه دارد و بزرگانی هستند و خدمتشان به جان، کیان و خانواده آنها گره خورده است.
وی با تاکید بر اینکه با شدت گرفتن روزافزون تحریم‌ها تمام کسانی‌که در حوزۀ دریا و بندر فعال هستند بیشتر به مخاطره می‌افتند، تصریح کرد: کسانی را داریم که به دلیل حفظ روند انتقال کالا به کشور تحت بازداشت پلیس فدرال آمریکا هستند یا در کشورهای حاشیه خلیج فارس ممنوع الخروج شده و نمی‌توانند به میهن بازگردند.
پل‌مه مشکلات شرکت‌های بخش خصوصی به عنوان سربازان خط مقدم مقابله با تحریم را محدود به تحریم‌ها ندانست و خاطرنشان کرد: تحریم‌های هوشمندِ آمریکا را بی اثر کرده‌ایم، آنها ما را از پا درنمی‌آورند اما خودتحریمی مانع پیش رو ماست.
وی ادامه داد: تحریم‌ها کاری که با اعتقاد معنوی صورت می‌گیرد را نمی‌توانند متوقف کنند و نقشه تحریم‌کنندگان را نقشه برآب می‌کنیم اما دل ما از خود تحریمی به درد آمده است.
دبیر انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته با اشاره به موانع مالیاتی و بیمه‌ای که پیشِ روی فعالان بخش خصوصی قرار گرفته است، گفت: متاسفانه در این زمینه نه سازمان امور مالیاتی و نه سازمان تامین اجتماعی هیچگونه همکاری با بخش خصوصی ندارند.
وی از نیاز به حمایت از بخش خصوصی در زمان تحریم‌ها در جهت پایداری ایران اسلامی گفت و تصریح کرد: بخش خصوصی برای ورود کالا به کشور تلاش می‌کند اما با آنها برخورد خوبی نمی‌شود.
پل‌مه در پایان اجماع دولت و بخش خصوصی را لازمه هم‌افزایی در موقعیت کنونی دانست و تاکید کرد: با همه این اوصاف بخش‌خصوصی از اینکه با تمام مشقت‌ها توانسته به وظیفه ملی و شرعی خود عمل کند بسیار مفتخر است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار