۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۱
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی:

تحریم و کرونا دریاییان ایرانی را متوقف نکرد

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: شیوع کرونا و تحریم دریاییان ایرانی را متوقف نکرد.
کد خبر: ۸۷۸۱۱

 

تحریم و کرونا دریاییان ایرانی را متوقف نکرد

به گزارش خبرنگار مانا، محمد راستاد که در مراسم نمادین گرامی‌داشت روز جهانی دریانوری سخن می‌گفت با تاکید بر اینکه شیوع کرونا ناوگان اقیانوس‌پیما را موانع متعددی روبرو کرد، اظهار داشت: مشکلات تعویض خدمه و دیگر مشکلات در کنار تحریم‌های ظالمانه نتوانست دریاییان ایرانی را متوقف کند و این موانع به خوبی مدیریت شد.

وی با اشاره به اجرای قانون سوخت کم‌سولفور از سوی IMO گفت: خوشبختانه موفق شدیم ناوگان را با این تغییر مهم سازگار کنیم همچنین مدیریت آب توازن نیز به خوبی در ناوگان کشتیرانی کشور به اجرا درآمد.
راستاد خودباوری دریانوردان ایرانی در دوران تحریم‌های ظالمانه را ستود و تصریح کرد: این خودباوری سبب شد نه تنها فعالیت‌ حمل و نقل دریایی متوقف نشود بلکه با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی بسیاری از مایحتاج عمومی تولید و تامین شد.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با تاکید بر اینکه این سازمان به تولیدکنندگان داخلی اعتماد دارد، اظهار داشت: در بخش تجهیزات بندری و عملیاتی از اعتماد به تولیدکنندگان داخلی جواب خوبی گرفتیم و امیدواریم این روند تداوم داشته باشد.
وی چالش پیشِ‌روی دریانوردی در جهان را عملیاتی شدن کشتی‌های هوشمند ارزیابی و تصریح کرد: باید برای پهلو‌دهی چنین شناورهایی آمادگی لازم را کسب کنیم. همچنین در جهت تولید این شناورها در داخل باید اقدام شود که شرکت‌های دانش بنیان در این زمینه می‌توانند بسیار مؤثر عمل کنند.
معاون وزیر راه و شهرسازی از دیگر تحولات در کشتیرانی بین‌المللی را عملیاتی شدن کشتی‌های کانتینری با ظرفیت تا ۲۳ هزار TEU اعلام کرد و گفت: اگر بنادر کشور را برای پذیرش این نوع شناورها آماده نکنیم این بنادر به بنادر فیدری تبدیل می‌شوند.
وی در این راستا به پروژه فاز سه بندر شهیدرجایی اشاره کرد و ادامه داد: با تکمیل این فاز، شناورهای با ظرفیت تا ۱۸ هزار TEU می‌توانند در بندر شهیدرجایی پهلوگیری کنند.
راستاد جانمایی بنادر جدید را با در نظر گرفتن محل‌هایی با عمق طبیعی بالا ضروری ارزیابی کرد و افزود: باید مکان‌هایی برای احداث بنادر انتخاب شوند که امکان تخلیه و بارگیری شناورهای سایز بزرگ را داشته باشند.
وی با اشاره به اجرای طرح iczm در بنادر کشور، خاطر نشان کرد: بر اساس این طرح رویکرد این است که بنادر تجاری کشور به گونه‌ای انتخاب شوند که مطابق با تحولات روز جهان پیش بروند، قابلیت کاپوتاژ، ترانشیپ و تجارت منطقه‌ای از اهداف این بنادر جدید خواهد بود.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در پایان با اذعان به محدودیت‌هایی که تحریم‌ها برای حمل و نقل دریایی کشور ایجاد کرده است، گفت: با توجه به پنج هزار و هشتصد کیلومتر سواحل کشور و ظرفیت‌های موجود به دنبال این هستیم که جایگاه ایران را در تجارت دریایی جهان ارتقاء دهیم، تحریم هم اثبات کرد که از دل تمام محدودیت‌ها با تکیه بر توان داخلی ابداعات جدیدی فراهم شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار