۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۴

سرمایه گذاری ۷۰ میلیون دلاری شرکت ترکیه‌ای در منطقه آزاد اروند

معاون توسعه کسب و کار‌ها و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد اروند از سرمایه گذاری ۷۰ میلیون دلاری شرکت ترکیه‌ای در منطقه آزاد تجاری صنعتی اروند خبر داد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۷۸۰۵
سرمایه گذاری ۷۰ میلیون دلاری شرکت ترکیه‌ای در منطقه آزاد اروند
 
سیدعلی موسوی در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: با این میزان سرمایه گذاری خارجی که در بخش پایین دستی پتروشیمی انجام می‌شود، ۲۴۰ هزار تن هیدروکربنات سبک و سنگین که در صنعت رنگ، و پاک کننده‌ها کاربرد دارند تولید خواهد شد.

وی گفت: با بهره برداری از حجم صادرات خارجی، سالانه بیش از ۵۰ میلون دلار به حجم صادرات کالا از منطقه آزاد اروند افزوده می‌شود.

موسوی ابراز امیدواری کرد شرکت بین المللی پتروآذرکاسپین بتواند مواد پایین دستی پتروشیمی را تا یک سال آینده تولید کند تا شاهد رونق تولید و ایجاد اشتغال در منطقه آزاد اروند باشیم.

معاون توسعه کسب و کار‌ها و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد اروند  با اشاره به اینکه مواد اولیه و خوراک اصلی این شرکت نفت سفید و میعانات است تصریح کرد: سازمان منطقه آزاد اروند با هدف جلوگیری از خام فروشی نفت، جذب سرمایه گذارخارجی و استفاده از تجربه، تخصص و فناوری در دستورکار قرارداده است.

وی خاطرنشان کرد: شرکت بین المللی پتروآذر کاسپین در زمینی به مساحت ۲۴ هزار متر مربع  برای ۶۰ نفر بطور مستقیم و ۲۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم اشتغالزایی می‌کند.

تاکنون ده‌ها شرکت کره‌ای، عراقی، کویتی، ترکیه‌ای، روسی، اماراتی و چینی در منطقه آزاد اروند سرمایه گذاری کرده اند.

منطقه آزاد اروند در بهمن ماه ۱۳۸۴ در بخش‌های از آبادان، خرمشهر و مینوشهر در محدوده‌ای به وسعت ۱۷ هزارهکتار که بعد‌ها به دو برابر افزایش یافت فعالیت خود را شروع کرد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار