۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۸
مدیر کل امور دریانوردان، سازمان‌های تخصصی و بین المللی سازمان بنادر و دریانوردی خبرداد:

مراسم گرامیداشت روز جهانی دریانوردی فردا در تهران

مدیر کل امور دریانوردان، سازمان‌های تخصصی و بین المللی سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد: مراسم گرامیداشت روز جهانی دریانوردی به علت شیوع ویروس کرونا، به صورت محدود و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فردا سه شنبه هشتم مهرماه با حضور وزیر راه و شهرسازی، مدیرعامل و مدیران سازمان بنادر و دریانوردی و مدیران ارشد ارگان‌های دریایی کشور و جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تهران برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۷۷۹۳

مراسم گرامیداشت روز جهانی دریانوردی فردا در تهران

به گزارش مانا، علی‌اکبر مرزبان با بیان اینکه فعالیت‌های دریانوردی مانند دیگر مشاغل در جهان به شدت تحت تأثیر شیوع کرونا قرار گرفته است، خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران همگام با جامعه جهانی هر ساله در دهه اول مهرماه، روز جهانی دریانوردی را با برگزاری مراسمی گرامی می‌دارد اما امسال سازمان بنادر و دریانوردی با توجه به شرایط موجود و در راستای اجرای پروتکل‌های بهداشتی مصوب ستاد ملی مقابله با کرونا ، مراسم روز جهانی دریانوردی را به صورت محدود و با رعایت فاصله اجتماعی با حضور نمایندگان ارگان های دریایی در محل سالن جلسات سازمان بنادر و دریانوردی برگزار می‌کند.

وی ابراز امیدواری کرد با برگشت شرایط به حالت عادی، مجدداً در سال آینده شاهد برگزاری مراسم بزرگ‌تر و در خور، همانند سنوات قبل باشیم .

به گفتۀ وی  بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار دریانورد در روی کشتی های اقیانوس پیما در سراسر جهان مشغول به کار هستند و بیش از ۸۵ تجارت جهانی از طریق دریا و کشتی های باری صورت می گیرد؛ بنابراین نقش و جایگاه حیاتی صنعت حیاتی دریانوردی در اقتصاد جهانی، انکارناپذیر است.

مدیر کل امور دریانوردان، سازمان های تخصصی و بین المللی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه آیمو جهت ارتقای ایمنی و امنیت دریانوردی، حفظ محیط‌زیست دریایی و افزایش بهره‌وری کشتیرانی اقدام به تهیه قوانین جهان شمول می‌کند، بیان کرد: ره‌آورد این موضوع  وجود بیش از ۴۰ کنوانسیون، موافقت‌نامه و پروتکل و نیز صدها توصیه‌نامه و دستورالعمل است که در راستای سه هدف تببین شده است.

مسئول دبیرخانه هماهنگی ارگان‌های دریایی کشور با بیان اینکه شعار سال ۲۰۲۰ روز جهانی دریانوردی، "کشتیرانی پایدار برای سیاره ای پایدار"، است، گفت: این شعاری است که شورای سازمان بین المللی دریانوردی (IMO) برای سال ۲۰۲۰ میلادی برگزیده و به ۱۷۴ دولت عضو این سازمان و نیز سازمان های بین المللی و منطقه ای دریایی ابلاغ کرد و از آنها خواست تا در اطراف این شعار، برنامه هایی را تدوین و اقداماتی را به انجام برسانند و اهمیت کشتیرانی را برای توسعه پایدار تبیین نمایند.

مرزبان اعلام کرد: در این مراسم با اهدای لوح سپاس از تعدادی از دریاییان نمونه در ۱۴ گروه مختلف اعم از دانشجوی دریایی نمونه، ایثارگر دریایی نمونه ، پیشکسوت دریایی نمونه، مدرس علوم دریایی نمونه، شرکت پایانه دار نمونه، افسر تامین امنیت دریایی، خبرنگار حوزه دریایی، رسانه برتر، فعال جستجو و نجات دریایی، بازرس نمونه دریایی، فعال حفظ محیط زیست دریایی، مدیر دریائی نمونه، کارشناس امور دریائی نمونه، پژوهشگر و محقق دریایی نمونه و ... در حضور وزیر راه و شهرسازی تجلیل به عمل می‌آید.

ارسال نظرات
آخرین اخبار