۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۸

کرونا؛ گردشگری دریایی جنوب را امسال رونق می‌دهد!

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از پیش‌بینی رونق گردشگری دریایی در جنوب کشور طی نیمه دوم سال جاری در مقایسه با سال‌های گذشته به دلیل تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها ناشی از شیوع کرونا خبر داد.
کد خبر: ۸۷۷۸۸

کرونا؛ گردشگری دریایی جنوب را امسال رونق می‌دهد!

ولی تیموری در گفتگو با خبرنگار مانا در خصوص وضعیت گردشگری دریایی کشور اظهار داشت: گردشگری در شمال کشور به دلیل نزدیکی به پایتخت و نیز مساعد بودن شرایط آب و هوایی در تمام فصول سال، همواره از شرایط خوبی برخوردار است اما در جنوب کشور به دلیل دوری مسافت و نیز گرم بودن آب و هوا در فصول بهار و تابستان همواره با محدودیت‌هایی در زمینه گردشگری روبه رو هستیم.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، افزود: نیمه دوم سال شرایط آب و هوایی مناسبی برای سفر به جنوب کشور و استفاده از امکانات گردشگری دریایی در طول نوار ساحلی خلیج فارس و دریای عمان وجود دارد.

وی با تأکید بر ضرورت رونق گردشگری دریایی در جنوب کشور ادامه داد: هر ساله به دلیل عدم تعطیلات تابستانی و همزمانی فصول پاییز و زمستان با فصل تحصیلی، لذا شرایط مناسبی برای سفر گردشگران داخلی به سواحل جنوبی کشور فراهم نیست.

وی تاکید کرد: امسال با توجه به شیوع کرونا و برگزاری کلاس آموزشی به صورت آنلاین، پیش‌بینی می شود امکان سفر گردشگران به جنوب کشور در شش ماهه دوم سال فراهم شود.

این مقام مسئول در وزارت میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری از پیش‌بینی رونق گردشگری دریایی در جنوب کشور طی نیمه دوم سال جاری در مقایسه با سال‌های گذشته خبر داد.

تیموری در ادامه گفته های خود بیان داشت: بنابراین نیمه دوم امسال فرصت مناسبی برای خانواده های ایرانی محسوب می شود تا بتوانند با آسودگی خاطر و بدون دغدغه برگزاری کلاس های درس به نوار ساحلی جنوب کشور سفر کنند.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری، گفت: با توجه به پیش‌بینی‌های صورت گرفته جهت رونق گردشگری جنوب کشور طی ماه‌های آینده، برنامه ریزی‌های لازم جهت فراهم کردن زیرساخت‌های مناسب جهت استقبال از گردشگران در حال انجام است.

به گفته وی، تمام امکانات گردشگری اعم از اقامتی، پذیرایی و تفریحی مطابق با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اعلام شده از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا به گردشگران ارائه خواهد شد.

این مقام مسئول در وزارت میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری همچنین از هماهنگی های انجام شده با دفاتر خدمات مسافرتی کشور جهت برگزاری تورهای گردشگری با رعایت سلامت کامل گردشگران خبر داد و بیان داشت: پیشنهاد ما به گردشگران استفاده از تورهای گردشگری برای انجام سفری امن با سلامت کامل و رعایت پروتکل های بهداشتی هستیم.

تیموری تاکید کرد: شخص وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری توجه ویژه ای نسبت به رونق هر چه سریعتر گردشگری دریایی و ساحلی در جنوب کشور به ویژه نوار ساحلی مکران دارند و در این راستا برنامه ریزی‌های جامعی در دست انجام است.

به گفته معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری، به زودی شاهد توسعه بیش از پیش زیرساخت‌های گردشگری دریایی و ساحلی در جنوب کشور خواهیم بود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار