۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۱

ایجاد منطقه آزاد گردشگری در سواحل مکران/ عملیات ساخت شهر فرودگاهی بندر چابهار آغاز شد/ کاهش ۶۵ درصدی سفر‌های خارجی در سطح دنیا

معاون گردشگری میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری با اشاره به آغاز عملیات ساخت شهر فرودگاهی چابهار  از ایجاد منطقه آزاد گردشگری در سواحل مکران به دستور وزیر خبر داد.
کد خبر: ۸۷۷۸۰
ایجاد منطقه آزاد گردشگری در سواحل مکران/ عملیات ساخت شهر فرودگاهی بندر چابهار آغاز شد/ کاهش ۶۵ درصدی سفر‌های خارجی در سطح دنیا
 
به گزارش خبرنگار مانا، ولی تیموری در نشست خبری که امروز به مناسبت روز جهانی گردشگری برگزار شده بود، گفت: ۲۷ سپتامبر در تقویم سازمان جهانی گردشگری به عنوان روز جهانی گردشگری نامگذاری شده و امسال نیز با تأیید شورای عالی انقلاب فرهنگی، پنج مهر به عنوان روز ملی گردشگری در تقویم رسمی کشور ثبت شد.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، تصریح کرد: برنامه‌های روز جهانی گردشگری با توجه به شعار سال که از طرف سازمان جهانی گردشگری اعلام شده است، با مضمون گردشگری و توسعه روستایی در طول هفته گردشگری اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه روز جهانی گردشگری را امسال در شرایطی جشن می‌گیریم که همه زنجیرۀ تأمین خدمات گردشگری در سطح کشور و بین‌المللی با یک فاجعه به عنوان کرونا مواجه شدند، بیان داشت: براساس آخرین اخباری که سازمان جهانی گردشگری ارائه کرده است، حدود ۶۵ درصد ریزش را در بُعد سفر‌های بین‌المللی تاکنون در دنیا داشتیم که احتمال می‌رود این آمار روند صعودی داشته باشد.

تیموری با اشاره به اینکه بر اساس اعلام دبیر کل سازمان جهانی گردشگری حدود ۵۳ درصد کشور‌ها اقداماتی را برای تسهیل و بازگشایی فعالیت‌های گردشگری خود شروع کرده اند، اذعان داشت:  سه کشور به شکل کامل پروتکل‌ها را برداشتند و کشور‌های دیگر همچنان با شرایط سختگیرانه و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فعالیت گردشگری خود را آغاز کرده‌اند.

وی در ادامه گفته‌های خود با اشاره به اینکه در کشور ما نیز هم اکنون سفر در چارچوب پروتکل‌های بهداشتی مورد تأیید ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا در جریان است، تأکید کرد: با توجه به اینکه سلامتی همگان مهمترین دغدغۀ تمام دست‌اندرکاران گردشگری است، از طریق فعالان گردشگری برای سفر برنامه‌ریزی شده و از این نظر اطمینان داریم پروتکل‌های ابلاغی که قبلاً در اختیار آن‌ها قرار گرفته به شکل کامل اجرا می‌شود.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در خصوص میزان خسارت وارد شده به حوزۀ گردشگری در طول مدت شیوع کرونا، اذعان داشت: بر اساس برآورد‌های اولیه میزان خسارت وارده به حوزه گردشگری سه هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان محاسبه شده است.

به گفته وی، برآورد‌های دوم نشانگر خسارت ۱۲ هزار میلیارد تومانی است و در حال بررسی و انجام سومین برآورد برای محاسبه میزان خسارت کرونا به حوزه گردشگری هستیم.

وی در ادامه گفته‌های خود در خصوص شبهات به وجود آمده در خصوص تعطیلی روند پروژه شهر فرودگاهی چابهار گفت: بر اساس آخرین استعلام صورت گرفته از سوی استانداری سیستان و بلوچستان و سازمان منطقه آزاد چابهار، عملیات اجرایی ساخت این شهر فرودگاهی هم اکنون آغاز شده است و تمام مشکلات در این خصوص برطرف شده است.

تیموری با اشاره به اینکه این شهر فرودگاهی توسط سازمان منطقه آزاد چابهار احداث می‌شود، تاکید کرد: همچنین بر اساس پیگیری‌هایی که از استانداری انجام دادیم، فرودگاه کنارک در حال فعالیت است و تعطیلی در کار نیست.

وی با بیان اینکه توجه ویژه به توسعه گردشگری سواحل مکران در اولویت برنامه‌های وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قرار گرفته است، بیان داشت: در همین راستا وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اعلام کرده که به زودی در سواحل مکران، منطقه آزاد گردشگری ایجاد خواهد شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار