۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۲

مخالفت فعالان دریایی و زیست محیطی جهان با راه‌اندازی کشتی‌های کروز

در پی در‌خواست چند خط کشتیرانی به منظور راه‌اندازی سفر‌های دریایی، بیش از ۵۰ هزار نفر از فعالان جامعه دریایی و زیست محیطی با امضای طوماری خواستار ممنوعیت سفر‌های دریایی توسط کشتی‌های کروز شدند.
کد خبر: ۸۷۷۷۶
مخالفت فعالان دریایی و زیست محیطی جهان با راه اندازی کشتی‌های کروز
 
به گزارش گروه بین‌الملل مانا، با توجه به اینکه در تاریخ ۳۰ سپتامبر ممنوعیت تردد کشتی‌های مسافری در دوران کرونا به پایان می‌رسد، گروه خطوط کشتیرانی Royal Caribbean Group و Norwegian Cruise Line در نامه‌ای مشترک  از مؤسسۀ کنترل و پیشگیری ویروس کرونا CDC خواستند تا تصمیماتی اتخاذ کنند که کشتی‌های کروز بتوانند به سفر‌های دریایی ادامه دهند. قرار است این ممنوعیت در پایان سپتامبر دوباره تمدید شود، اما صاحبان خطوط کشتیرانی بزرگ کروز مایل به این کار نیستند.

"فرانک دل ریو" مدیر‌عامل خط کشتیرانی  کروز نروژ، در این زمینه گفت: بسیاری از صاحبان خطوط کشتیرانی کروز به مرحله درآمد صفر رسیده‌اند به همین جهت بازگشت به ارائه خدمات توسط این صنعت ضروری است. یکی از مسئولان رویال کاربین نیز گفت: می‌توان با رعایت موارد بهداشتی و پروتکل‌های اجتماعی نسبت به راه اندازی تور‌های گردشگری به طور محدود اقدام کرد.

بر پایۀ این گزارش در این ارتباط برخی از منتقدان نیز از مؤسسۀ کنترل و پیشگیری بیماری (CDC) به خاطر رعایت  مسائل زیست محیطی و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا خواستار تمدید ممنوعیت حرکت کشتی‌های کروز شدند. این عده دادخواستی با ۵۰ هزار امضا برای مؤسسه ارسال کرده‌اند.

"Marcie Keever" مدیر برنامه‌ریزی کشتی‌ها در Friends of the Earth امریکا در این زمینه گفت: تا زمانی‌که تغییرات اساسی در محافظت از مسافران، محیط زیست و جوامع محلی در دوران کرونا انجام نشود نباید سفر دریایی مجدداً آغاز شود.

وی افزود: کشتی‌های کروز زمانی باید نسبت به سفر مجدد مبادرت ورزند که واکسن تأیید شده به مسافران تزریق شود.

وی گفت: با توجه به اینکه کشتی‌های کروز نقش زیادی در شیوع بیماری کرونا در داخل کشتی‌ها داشتند به همین جهت انتظار داریم که CDC تا زمان از بین رفتن کرونا از مسافرت‌های دریایی چشم پوشی کنند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار