۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۴

درخواست ۲۲ اتحادیۀ دریایی از کشور‌های بندری برای حل مشکل دریانوردان

۲۲ اتحادیه دریایی با صدور بیانیه‌ای از کشور‌های بندری خواستند تا نقش فعال‌تری را در حمایت از دریانوردان داشته باشند و کشتی‌هایی را که قوانین حمایت از دریانوردان را جدی نمی‌گیرند، جریمه کنند.
کد خبر: ۸۷۷۷۵

درخواست ۲۲ اتحادیۀ دریایی از کشور‌های بندری برای حل مشکل دریانوردان

به گزارش گروه بین‌الملل مانا، این اتحادیه‌ها که تحت عنوان فدراسیون  Nautilus  فعالیت می‌کنند در بیانیۀ خود با اشاره به اینکه ۳۰۰ هزار دریانورد همچنان به علت شیوع ویروس کرونا از حقوق اولیه محروم شده و نمی‌توانند جابه‌جا شوند از تمامی کشور‌های درگیر با حمل ونقل دریایی خواستند دریانوردان به عنوان کلید اصلی صنعت کشتیرانی را شعار خود قرار ندهند بلکه در عمل جلوی ناکامی‌هایی که منجر به یک بحران انسانی شده گرفته شود.

"Mark Dickinson" مدیر فدراسیون Nautilus با اشاره به اینکه شرایط موجود به هیچ عنوان قابل تحمل نیست یاد‌آور شد: این یک بحران انسانی قابل پیشگیری است و ما خواستار اقدام دولت‌هایی هستیم که حقوق اساسی دریانوردان را انکار می‌کنند.

وی یاد‌آور شد: بیانیه به منظور یافتن راه‌حل بین‌المللی برای رفع چالش‌های موجود در زمینه ورود دریانوردان به دریا و خروج آنان از کشتی پس از ماه‌ها انتظار و اعزام به خانواده، صادر شده و ما منتظر پاسخ دولت‌های ساحلی به مفاد بیانیه هستیم.

به گفته وی در صورتی‌که در این زمینه دولت‌ها تعلل کنند مسلماً اختلال اساسی در زنجیره‌های تأمین و لجستیک جهانی کالا ایجاد خواهد شد.

وی گفت: فدراسیون در بیانیه خود از همه کشور‌های بندری انتظار دارد با اجرای مفاد کنوانسیون کار دریایی به دریانوردان کمک کند در صورتی‌که کشتی‌هایی از این قانون پیروی نمی‌کنند نسبت به توقیف و جریمۀ آن‌ها اقدام کنند.

وی عنوان کرد: تعدادی از کشور‌های صاحب پرچم برای مقابله با این مشکل گام برداشته‌اند. به عنوان مثال می‌توان از پاناما یاد کرد که تسهیلات لازم را برای تغییر خدمه انجام داده‌اند.

وی در پایان گفت: چنانچه مفاد بیانیه از سوی کشور‌های بندری رعایت نشود این فدراسیون اقدامات قانونی را  علیه آنان انجام خواهد داد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار