۰۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۸

دبیر‌کل سازمان دریانوردی: دریانوردان نباید قربانیان ویروس کرونا باشند

دبیرکل سازمان جهانی دریانوردی IMO در مراسم روز جهانی دریانوردی که در تاریخ ۲۴ سپتامبر به صورت آنلاین برگزار شد، به تمام جهانیان هشدار داد دریانوردان نباید قربانی بیماری همه‌گیر کرونا شوند.
کد خبر: ۸۷۷۷۰
دبیر‌کل سازمان دریانوردی:دریانوردان نباید قربانیان ویروس کرونا باشند
به گزارش گروه بین‌الملل مانا، در این مراسم "کیتاک لیم" دبیرکل IMO همچنان حمل و نقل دریایی را مهم‌ترین تسهیل‌کننده اقتصاد جهانی و قلب بهبود اقتصادی در رشد پایدار آینده عنوان کرد و گفت: تمرکز بیشتر IMO برای برنامه‌های توسعه پایدار سال ۲۰۳۰ است.

وی در ادامه سخنان خود همکاری و مشارکت اعضای IMO در زمینۀ حل مشکلات دریانوردی به نفع همه جهانیان عنوان کرد.

"آنتونیو گوترش" دبیرکل سازمان ملل طی پیامی ضمن قدردانی از توجه  دولت‌ها به صنعت حمل ونقل دریایی یادآور شد: علی‌رغم شرایط بی‌سابقه‌ای که همه‌گیر شده است دریانوردان به طور خستگی‌ناپذیر از زنجیرۀ لجستیک حمایت می‌کنند، این درحالی است که علی‌رغم وضعیت بد روحی و جسمی، دوری از خانواده، آنان فراتر از همۀ استاندارد‌ها و کنوانسیون‌‌ها‌ی بین‌المللی فعالیت می‌کنند.

وی یاد‌آور شد: من مجدداً از دولت‌های عضو درخواست می‌کنم تا عادی شدن شرایط سعی کنند مشکلات دریانوردان را حل کنند.

"Robert Courts" وزیر حمل و نقل هوایی، دریایی و امنیت اداره حمل و نقل انگلستان نیز در این کنفرانس ویدیویی بر لزوم حفاظت از محیط زیست دریایی توسط حمل و نقل دریایی تاکید کرد و گفت: متأسفانه شرایط کرونایی باعث شده که حفاظت از محیط زیست کمرنگ شود.

"Alastair Fischbacher" از مؤسسه IMarEST گفت: همه‌گیری و شیوع ویروس کرونا هدف حمل و نقل پایدار و مشترک ما را تغییر نداده و هم اکنون در جهان رقابتی به دنبال راه حل‌ها و هماهنگی و همکاری بین‌المللی وجود دارد.

دکتر جواد مهجور نماینده سازمان بهداشت جهانی WHO طی سخنانی خواستار همکاری بیشتر بخش بهداشت و دریانوردی شد و بر مسئولیت مشترک تاکید کرد و گفت: سلامت دریانوردان یک مسئولیت مشترک به حساب می‌آید.
ارسال نظرات
آخرین اخبار