۰۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۷

افزایش حجم بارگیری کالا در بندر خرمشهر

مدیرکل بندر ودریانوردی خرمشهر گفت: در نیمه نخست امسال صادرات کالا در از این بندر در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۴۱ درصد افزایش یافت.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۷۷۶۳

افزایش حجم بارگیری کالا در بندر خرمشهر

نورالله اسعدی در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: در این مدت ۳۳ هزار و ۸۲۱ تن کالای کانتینری در بندر خرمشهر بارگیری شده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۲۱۴ درصدی را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به بارگیری بیش از چهار هزار TEU کانتینر در بندر خرمشهر گفت: در شش ماهه نخست سالجاری صادرات کالا‌های کانتینری نسبت به سال گذشته  ۷۱ درصدی افزایش یافته است.

 اسعدی افزود: وجود پایانه مجهز کانتینری، زیرساخت‌های مناسب، ارائه امکانات و تسهیلات مناسب به مشتریان کالا‌های کانتینری و افزایش سرعت در انجام عملیات تخلیه و بارگیری را از دلایل افزایش بارگیری کالاهای کانتینری در این بندرعنوان کرد.

وی عمده بار صادراتی را مصالح ساختمانی، فلزات و مواد معدنی خواند و ادامه داد: در شش ماهه نخست امسال بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن کالا از مجتمع بندری خرمشهر صادر شده است که این میزان در مقایسه با سال گذشته رشد ۴۱ درصدی را نشان می‌دهد.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهرتصریح کرد: با وجود تحریم‌ها و شیوع ویروس کرونا، خدمات ۲۴ ساعته بندر خرمشهر بسیار مطلوب بوده است.

به گفته وی بیشتر حجم صادرات کالا از بندر خرمشهر به  کشورهای حوزه خلیج فارس و عراق بوده است.

بندر خرمشهر در محدوده منطقه آزاد تجاری صنعتی اروند واقع شده است.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار