۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۰
عضو اتاق بازرگانی ایران عنوان کرد:

ضرورت تکمیل زنجیره حمل و نقل دریایی برای حمایت از سرمایه گذاران

عضو اتاق بازرگانی ایران گفت: از آنجا که فرصت‌های مناسبی برای سرمایه گذاری در بنادر وجود دارد، تسهیل و تسریع در سرمایه گذاری و ارایه امکانات به سرمایه گذاران باعث می‌شود که فعالان اقتصادی با میل و رغبت وارد بنادر و پسکرانه آن شوند.
کد خبر: ۸۷۷۶۲
ضرورت تکمیل زنجیره حمل و نقل دریایی برای حمایت از سرمایه گذاران
 
به گزارش مانا، سید حسین معروف درباره فعالیت های توسعه ای بنادرکشور، تصریح کرد: بنادر؛ چشم کشور هستند، بدین جهت توسعه و پیشرفت آنها می تواند به اقتصاد کشور کمک قابل توجهی کند.
وی ادامه داد: تا چند سال پیش بنادر خارجی، مانند بنادر ایران بودند، اما توجه همه جانبه دولت های آنها و ایجاد شرایط مناسب برای سرمایه گذاری، باعث شد که بنادر اروپایی زبانزد شوند بدین جهت برای اینکه بنادر کشور با وجود تحریم ها رونق گیرد، ضرورت دارد که به بهترین شکل، موضوعات سرمایه گذاری دنبال شود. 
عضو اتاق بازرگانی ایران افزود: بنادر ایران با توجه به شرایط تحریمی کشور پیشرفت خوبی داشته است و توانسته پاسخگوی تجار و فعالان اقتصادی باشد اما برای اینکه در این بخش توسعه یافتگی‌ها بیشتر شود، نیازمند تکمیل زنجیره حمل و نقل دریایی هستیم؛ زنجیره‌ای که بواسطه آن بتوان فعالیت های مربوط به تجارت دریایی را هدفمند دنبال کرد.
وی با بیان اینکه سازمان بنادر و دریانوردی این امکان را دارد که سرمایه گذاران بخش خصوصی را به سمت بنادر هدایت کند، خاطرنشان کرد: بسترهای خوبی برای حضور سرمایه گذاران در بنادر فراهم شده است ولی این بسترها را می توان افزایش داد و حتی بسته های تشویقی برای حضور سرمایه گذاران در بنادر در نظر گرفت. 
معروف یادآور شد: تسهیل و تسریع در سرمایه گذاری و ارایه امکانات به سرمایه گذاران باعث می شود که فعالان اقتصادی با میل و رغبت وارد بنادر و پسکرانه آن شوند. 
وی خاطرنشان کرد: موضوع دیگری که فعالان اقتصادی در بخش حمل و نقل دریایی دنبال می کنند، این است که نرخ خدمات متناسب با کاری که در بنادر انجام می شود در نظر گرفته شود. 
 عضو اتاق بازرگانی ایران گفت: فعالان اقتصادی برای آنکه فعالیت هایشان سودده شود خواهان کاهش هزینه های حمل و نقل و خدمات بندری هستند؛ محاسبه نرخ ها با دلار انگیزه فعالان اقتصادی را کاهش می دهد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار