۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۱

اجرا و تکمیل ۸ پروژه به ارزش ۱۱۰۰ میلیارد تومان در بندر امام

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان گفت: در حال حاضر ۶ پروژه آماده افتتاح در بندر امام خمینی (ره) داریم و جمع کل پروژه‌های در حال اجرا و تکمیل شده امسال ۱۱۰۰ میلیارد تومان است.
کد خبر: ۸۷۷۶۱
اجرا و تکمیل 8 پروژه به ارزش 1100 میلیارد تومان در بندر امام
 
به گزارش مانا، عادل دریس امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه‌های کشوری در مجتمع بندری شهید رجایی بیان کرد: از ابتدای سال تاکنون ۱۸ میلیون و ۷۵ هزار و ۴۱۷ تن کالا در بندر امام خمینی (ره) و صنایع همجوار تخلیه و بارگیری شده است که در قیاس با مدت مشابه سال قبل رشد منفی ۲۲ درصدی دارد.

وی ادامه داد: کالای اساسی که امسال در بندر امام خمینی (ره) تخلیه شده است، ۷.۳ میلیون تن است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۹ درصد منفی است.

دریس افزود: تناژ کالای ترخیص و وارد شده به کشور در بندر امام ۷.۳۳ میلیون تن است که مشابه سال قبل است. همچنین کالای ترخیصی بر کالای تخلیه شده ۳۰۰ هزار تن بیشتر است که مربوط به کالا‌های سال قبل است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان بیان کرد: از ۷.۳۳ میلیون تن کالای اساسی ۷۶۱ هزار تن توسط ریل جابجا شد که ۴۲ درصد رشد دارد.

وی افزود: موجودی کالای اساسی در بندر امام خمینی (ره) ۲ میلیون و ۳۹۱ هزار تن است که اگر کالا‌های در حال تخلیه پای اسکله و کشتی‌های در لنگرگاه را به آن اضافه کنیم، این رقم به ۲.۷ میلیون تن می‌رسد.

دریس افزود: در حال حاضر میزان تخلیه بار از کشتی با میزان خروجی از بندر تناسب خوبی دارد و خروجی بندر از ورودی آن بیشتر است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان اظهار داشت: به طور متوسط ماندگاری کالای بخش خصوصی در بندر امام خمینی (ره) دو ماه و کالای دولتی سه ماه است.

وی با بیان این که سال گذشته میانگین ماندگاری کالای دولتی در بندر پنج ماه بود، گفت: دولتی‌ها علاوه بر تأمین کالا نقش تنظیم بازار دارند و بر اساس تنظیم بازار کالا ترخیص می‌کنند.

دریس گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۲۹ فروند کشتی در بندر امام خمینی (ره) تخلیه شده است که کالای اساسی بوده است. در حال حاضر هشت فروند کالای اساسی پای اسکله در حال تخلیه است که این کالا‌های اساسی شامل گندم، ذرت، جو، شکر، برنج، دانه روغنی،  کنجاله و روغن خوراکی است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان تصریح کرد: به عنوان مثال موجودی شکر ۳۵۴ هزار تن است که رشد ۴۴۲ درصدی نسبت به سال قبل دارد. همچنین ۱.۳ میلیون تن موجودی ذرت داریم که دو درصد نسبت به مدت مشابه پارسال رشد دارد.

وی اضافه کرد: از سال ۸۱ تاکنون ۱۰۴ قرارداد به مبلغ وقت ۳۲۰۰ میلیارد تومان در بندر امام سرمایه گذاری شده است که ۱۷ پروژه به ارزش ۱۶۰۰ میلیارد تومان در حال ساخت است.

دریس گفت: ۲۰۸ میلیارد تومان شامل شش پروژه آماده افتتاح داریم و دو پروژه به ارزش ۲۷۷ میلیارد تومان آماده آغاز عملیات اجرایی است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان اظهار داشت: این شش پروژه آماده افتتاح شامل سه سایت انبار، یک سایت مخازن نگهداری فرآورده‌های نفتی، ۱۰۰ هزار تن سیلوی نگهداری غلات و یک کارخانه تصفیه روغن است.

وی ادامه داد: جمع اعتبار کل پروژه‌های در دست اقدام که امسال اجرا می‌شود، ۷۰۰ میلیارد تومان است و جمع پروژه‌های در حال اجرا ۴۶۱ میلیارد تومان است، بنابراین تا پایان سال هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان پروژه در دست اقدام و اجرا داریم.

دریس بیان کرد: بندر امام خمینی (ره) هاب بندری غلات و کالا‌های اساسی است و امسال همان گونه که گفته شد سیلوی غلات مکانیزه در بندر امام هم افتتاح و هم ساخته می‌شود.

وی با بیان این که محموله‌های کانتینری صادراتی پتروشیمی اطراف بندر امام از طریق این بندر جابجا می‌شود، گفت: ۳۶ هزار و ۶۰۰ TEU عملکرد بارگیری کانتینری بندر است که عمده آن محموله‌های کانتینری پتروشیمی است که نسبت به پارسال ۲۲ درصد رشد داشته است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار