۰۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۰

نمایه‌ای از بازار چارتری کشتی‌های کانتینربر

نمایه‌ای از بازار چارتری کشتی‌های کانتینربر
مالکان کشتی‌های کانتینربر کلاسیک شاهد بالاترین نرخ‌های چارتری طی 9 سال گذشته بوده اند.
کد خبر: ۸۷۷۵۹
 
 
به گزارش گروه بین‌الملل مانا، آلفالاینر با اشاره به اینکه مالکان کشتی‌های کانتینربر پاناماکس کلاسیک با ظرفیت بین–۴۰۰۰ الی ۵۲۹۹ TEU- بهبود بسیار چشمگیر نرخ‌های چارتری را تجربه می‌کنند، نوشت: نرخ‌های چارتری کشتی‌های کانتینربر پاناماکس کلاسیک در سپتامبر ۲۰۲۰ به بالاترین سطح خود از سال ۲۰۱۱ به این طرف رسیده است.

کشتی‌های مذکور موفق شده‌اند جای پای محکمی را مسیر آسیا-اروپا و مسیر‌های تجاری مرتبط با آفریقا باز کنند. روی هم رفته بازار چارتری دربخش‌های دیگر ناوگان نیزهمچنان بر روی روند صعودی حرکت می‌کند، اما فعالیت کلی بازار در مقایسه با هفته‌های قبل درسطح پایین‌تری قرار می‌گیرد.

این گزارش ادامه داد: روند نزولی ظرفیت ناوگان بیکار و غیرفعال کشتی‌های کانتینربر استمرار دارد، به طوری‌که در حال حاضر ناوگان مذکور با تعداد ۱۶۳ فروند و مجموع ظرفیت ۶۴۴ هزار و ۲۹۳ TEU، سهم ۲.۷ درصد از کل ظرفیت ناوگان جهانی کشتی‌های کانتینربر را به خود اختصاص می‌دهد. نکتۀ قابل توجه اینکه، به دنبال افزایش تقاضا در مسیر‌های تجاری مختلف، روند رو به کاهش کشتی‌های کانتینربر بیکار در تمامی سایز‌ها مشهود است.

گفتنی است: تعداد کشتی‌های کانتینربری که به دلیل نصب اسکرابر از چرخۀ فعالیت خارج شده و به جرگۀ کشتی‌های بیکار پیوسته‌اند، به ۲۱ فروند با مجموع ظرفیت ۲۲۳ هزار و ۵۲۵ TEU می‌رسد که سهم ۳۵ درصدی از کل ناوگان بیکار را تشکیل می‌دهد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار