۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۴
مدیرعامل شرکت تامین نیروی انسانی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران:

اولویت اول کشتیرانی استفاده از دریانورد ایرانی است

مدیرعامل و عضو هیئت مدیره شرکت تأمین نیروی انسانی خطوط کشتیرانی کیش گفت: استفاده حداکثری از نیروی انسانی ایرانی در شناور‌های کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران برای ما یک هدف راهبردی است.
کد خبر: ۸۷۷۵۷

اولویت اول کشتیرانی استفاده از دریانورد ایرانی است

وی  در گفتگو با خبرنگار مانا با بیان اینکه شیوع کرونا مهم‌ترین چالش در حوزه دریانوردی طی سال ۲۰۲۰ بوده است، اظهار کرد: تلاش کردیم با هماهنگی کامل با تمامی ارگان‌های داخلی از جمله سازمان بنادر و دریانوردی، وزارت امورخارجه و نمایندگی‌های خطوط در بنادر مختلف ضمن پیاده‌سازی دستورالعمل‌های بهداشتی از انتقال ویروس کرونا به شناور‌ها جلوگیری کنیم.

مدیرعامل شرکت تأمین نیروی انسانی خطوط کشتیرانی کیش که مسئولیت تامین نیروی انسانی دریانورد را برای کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران بر عهده دارد، با موفق ارزیابی کردن اقدامات بهداشتی پیشگیرانه در شناور‌های این شرکت، گفت: خوشبختانه از زمان آغاز همه‌گیری ویروس کرونا تا کنون مورد چندانی از ابتلای خدمه به کرونا در شناور‌های کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران گزارش نشده است.

وی در مورد اقدامات صورت گرفته، به تهیه سریع کیت‌های تشخیص کرونا اشاره کرد و ادامه داد: در آغاز همه‌گیری ضمن جلوگیری از تبادل خدمه و اجرای کامل قوانین و پروتکل‌های بهداشتی اعلام شده از سوی مراجع داخلی و بین‌المللی موفق به جلوگیری از آلودگی خدمه به ویروس کرونا شدیم.

این مقام مسئول با یادآوری اینکه در زمان شیوع کرونا جابه‌جایی خدمه به معضلی برای دریانوردان و خطوط کشتیرانی در سراسر جهان تبدیل شد، خاطر نشان کرد: تلاش ما این بود که بر اساس مقررات سازمان بین‌المللی دریانوردی (IMO) و قوانین کشور‌ها در بنادر مبدأ و مقصد، نسبت به تعویض خدمه اقدام کنیم البته نهایتاً برنامه‌ریزی‌ها به شکلی صورت گرفت که دریانوردان فعال در کشتی‌های کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران عمدتاً در بنادر داخلی تعویض شوند.

وی اضافه کرد: دریانوردان طی این مدت با صبر و شکیبایی مثال زدنی و درک موقعیت فعلی، نهایت همکاری را ما داشتند.

مدیرعامل و عضو هیئت مدیره شرکت تأمین نیروی انسانی خطوط کشتیرانی کیش در ادامه اظهارات خود با تأکید بر اینکه این شرکت تمام مساعی خود را در اولویت قرار دادن دریانوردان ایرانی برای کار بر روی شناور‌های کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران گذارده است، تصریح کرد: برنامه ما این است که اسامی و مشخصات حرفه‌ای تمام دریانوردان ایرانی که دارای مدارک لازم هستند را در بانک اطلاعاتی مجموعه وارد کنیم تا ضمن استفاده از تمام توان پرسنل ایرانی، استفاده از دریانوردان خارجی را به حداقل ممکن برسانیم.

وی افزود: تاکنون نیز اولویت اول و راهبرد کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران استفاده حداکثری از دریانوردان ایرانی بوده است و فقط در موارد بسیار ضروری است که اجباراً و به صورت کوتاه مدت از دریانوردان خارجی استفاده می‌شود.

مدیرعامل شرکت تأمین نیروی انسانی خطوط کشتیرانی کیش از دیگر اقدامات مهم در جهت بهبود شرایط کاری دریانوردان در کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران را اجرای طرح طبقه بندی مشاغل اعلام کرد و گفت: علی‌رغم موانع پرشمار اداری و بوروکراتیک بر سر اجرای این طرح، خوشبختانه با پیگیری مستمر مدیران کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، طرح طبقه بندی مشاغل برای دریانوردان فعال در این شرکت اجرایی شد و در گام نخست افزایش حقوق دریانوردان اعمال و در حساب آن‌ها منظور شد.

وی همچنین با اشاره به برخی مشکلات برآمده از تحریم‌های ظالمانه خاطر نشان کرد: بسیاری از این محدودیت‌ها شاید در ظاهر قابل مشاهده نباشد، اما مانعی جدی در جهت اجرای قرارداد‌ها بر اساس استاندارد‌های بین‌المللی است.

وی در پایان در مورد دیگر برنامه‌های در دست اجرای آن مجموعه در جهت بهبود شرایط کاری دریانوردان گفت: استانداردسازی قرارداد‌ها طبق مقررات از جمله برنامه‌هایی است که در دست اقدام است و امیداوریم به‌زودی اجرایی شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار