۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۹

چین بزرگترین کشتی کانتینری را به فرانسه تحویل داد

بزرگترین کشتی کانتینری جهان با ظرفیت ۲۳ هزار TEU که سوخت آن از گاز طبیعی مایع LNG تامین می‌شود طی مراسمی در کارخانه کشتی سازی CSSC در شانگ‌های چین به شرکت کشتیرانی فرانسه CMA CGM تحویل شد.
کد خبر: ۸۷۷۵۶
چین بزرگترین کشتی کانتینری را به فرانسه تحویل داد

چین بزرگترین کشتی کانتینری را به فرانسه تحویل داد
 
به گزارش گروه بین‌الملل مانا، این کشتی در سال ۲۰۱۷ از سوی فرانسه به چین سفارش داده شده بود که در واقع بزرگترین کشتی کانتینری است که با سوخت LNG کار می‌کند.

"Rodolphe Saadé"، رئیس و مدیر‌عامل CMA CGM Group در مراسم  تحویل‌گیری این کشتی گفت: کشتی با جدید‌ترین فنّاوری‌ها ساخته شده که  نتیجه هفت سال تحقیق و توسعه است که تضمین ایمنی خدمه، کیفیت هوا و کاهش آلودگی‌های زیست محیطی و گاز‌های گلخانه‌ای از مزایای آن به شمار می‌رود. چراکه معتقدیم برای داشتن یک حمل و نقل پایدار باید به محیط زیست وفادار بمانیم.

وی افزود: در این کشتی از آخرین فنّاوری‌ها استفاده شده که برای اولین بار در جهان ابداع شده است و کمک‌های خاصی را به فرمانده و سایر خدمه کشتی در حین تردد ارائه می‌دهد.

از سوی دیگر یک سیستم پیش‌بینی مسیر دیجیتالی در کشتی وجود دارد که در مدت سه دقیقه موقعیت کشتی را بلافاصله بهینه می‌کند.

به گفته وی سیستم تصفیۀ آب توازن این کشتی نیز در نوع خود بی‌نظیر است و با استفاده از نوآوری‌های جدید ساخته شده است.

این کشتی که به منظور قدردانی از بنیانگذار CMA CGM به‌ نام JACQUES SAADE نام گرفته است در تاریخ ۲۳ سپتامبر اولین سفر خود را بین آسیا و اروپای شمالی آغاز می‌کند.

شایان ذکر است اولین کشتی کانتینری که با سوخت LNG کار می‌کند چندی پیش توسط کره جنوبی  با ۱۴۸۰۰ TEU توسط کره جنوبی به خط کشتیرانی سنگاپور تحویل شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار