۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۸
آکادمی دریایی سیراف فعالیت خود را آغاز کرد:

تحول در آموزش‌های تکمیلی صنعت دریایی

مدیر آکادمی دریایی سیراف گفت: این آکادمی در حال جذب دانشجو است و دوره‌های تحصیلی آن در مهرماه سال جاری آغاز خواهد شد.
کد خبر: ۸۷۷۵۲

تحول در آموزش‌های تکمیلی صنعت دریایی

حسن ضیایی در گفتگو با مانا با بیان اینکه آکادمی دریایی سیراف ماحصل سال‌ها کسب تجربه شرکت سیراف در حوزه ساخت و تعمیر شناور و همدلی حامیان صنایع دریایی کشور است، اظهار کرد: شرکت سیراف به عنوان تنها صادر‌کننده شناور در کشور، اکنون و در دوران بلوغ خود و در راستای عمل به مسئولیت‌های اجتماعی، آکادمی دریایی را برای کمک به توسعه علمی بخش دریایی راه اندازی کرده است.

وی از دیگر علل تأسیس این آکادمی را مرتفع ساختن ضعف کنونی در ساختار آموزش‌های تکمیلی در بخش مدیریت نوین کسب و کار و نیازهای تخصصی/کاربردی مدیریت دریایی عنوان کرد و افزود: آکادمی دریایی سیراف طی فرآیندی یک ساله در مرکز تحقیق و توسعه شرکت خود و با الگوبرداری از مراکز آموزش کسب و کار موفق و معتبر بین المللی دریایی بویژه در کشورهای صاحب صنعت مانند انگلستان، اسپانیا، استرالیا، آمریکا و آلمان شکل گرفته است.

ضیایی مهم‌ترین ویژگی این آکادمی را در طراحی آن بر اساس نیازهای بخش دریایی کشور دانست و خاطر نشان کرد: در این راستا شورای عالی صنایع دریایی که با ورود مدیریت جدید جان تازه‌ای گرفته، همکاری شایان توجهی با مجموعه سیراف صورت داده است.

به گفته مدیر آکادمی سیراف، دانشگاه آزاد اسلامی و سازمان فنی حرفه‌ای کشور نیز در اعتباراتی ملی و بین‌المللی این مرکز آموزشی نقش پررنگی داشته است.

ضیایی دوره‌های آموزشی سیراف را در مقاطع DBA و MBA  و برخی دوره های تخصصی تکمیلی مدیریتی اعلام و تصریح کرد: آکادمی دریایی سیراف در پنج رشته تحصیلی دانشجو می پذیرد که سه رشته مربوط به دوره MBA و دو رشته نیز در دوره‌های DBA خواهد بود.

وی در این باره افزود: دوره‌های DBA دو رشته "کشتی‌سازی" و "مدیریت دریایی"  را در بر می‌گیرد و دوره MBA شامل رشته‌های "مدیریت بندری" ، "کشتیرانی و لجستیک" و "کشتی سازی و تعمیرات" است.

مدیر آکادمی دریایی سیراف ضمن تأکید بر این نکته که برای نخستین بار در منطقۀ خاورمیانه و کشورهای حوزۀ دریای خزر چنین دوره‌های تخصصی در حوزه مدیریت کسب و کار در بخش دریایی برگزار می‌شود، گفت: ایجاد این پنج رشته بر اساس نیاز‌سنجی اولیه بوده و طبق هدفگذاری‌های صورت گرفته در نظر داریم در آینده در حوزه‌های "فراساحل" ، "آبزی‌پروری و ماهیگیری" و سایر بخش های تخصصی‌تر نیز دوره‌هایی را دایر کنیم.

ضیایی یکی از مهم‌ترین اقدامات آکادمی دریایی سیراف را گردآوردن اساتید مجرب در داخل و خارج کشور برای تدریس در این آکادمی دانست و خاطر‌نشان کرد: تلاش کردیم اساتیدی را برای همکاری دعوت کنیم که ضمن دارا بودن سوابق اجرایی موفق و رویکرد علمی تخصصی، بر دانش روز دریایی جهان مسلط باشند و نیازهای آن را بدانند.

وی اضافه کرد: هیئت علمی و اساتید آکادمی سیراف متشکل از جمعی از کارشناسان خبره داخلی و برخی از ایرانیان فرهیخته مقیم خارج کشور است که کسب کارهای بسیار موفقی را در حوزه صنعت دریایی در عرصه بین‌المللی مدیریت و راهبری کرده‌اند.

این فعال حوزه صنایع دریایی با بیان اینکه اساتید مقیم خارج از کشور به صورت آنلاین با آکادمی دریایی سیراف همکاری خواهند داشت، گفت: با چهره موفقی که مجموعه سیراف طی دو دهه اخیر در حوزه فعالیت خود ارائه کرده است، عزیزان فرهیخته داخل و خارج کشور قبول کردند در جهت توسعه صنعت دریایی ایران، با آکادمی تحت مدیریت این مجموعه همکاری داشته باشند.

دکتر ضیایی از جمله راهبردی‌ترین اهداف تاسیس آکادمی سیراف را تلاش در جهت کاهش فاصله صنعت دریایی با حوزه پژوهشی و دانشگاهی اعلام و تصریح کرد: بر اساس پژوهشی که با همکاری شورای عالی صنایع دریایی در سال 98 انجام دادیم مشخص شد که اشکالات بزرگی در روابط مراکز علمی-آموزشی با صنایع وجود دارد.

وی ادامه داد: در این پژوهش دریافتیم که فارغ التحصیلان رشته‌های صنعتی عملاً از سوی صنعت پذیرفته نمی‌شوند این در حالی است که صنعت دریایی کشور به علت عدم حضور افراد علمی-تخصصی در حوزه‌های مختلف از جمله مدیریت کسب و کار، بازاریابی و مدیریت منابع دچار ضعف مفرط است.

مدیر آکادمی سیراف با تأکید بر اینکه هدف این مرکز آموزشی، آموزش مهارت‌های کسب‌وکار برای ورود فارغ‌التحصیلان به صنعت است، خاطرنشان کرد: معتقدیم که می‌توانیم فعالان و حتی مدیران حوزه دریایی را در این دوره‌های آموزش تکمیلی با رویکردهای تازه‌ای از صنعت دریایی نوین آشنا و حتی اساتید آینده آکادمی سیراف را از میان همین فارغ التحصیلان جذب کنیم.

ضیایی در بخش دیگری از سخنان خود درباره زمان آغاز ترم‌های آموزشی آکادمی دریایی سیراف نیز گفت: دوره‌های MBA و DBA رشته کشتی‌سازی به همراه DBA رشته مدیریت دریایی برابر برنامه ریزی انجام شده در مهرماه سال جاری آغاز می‌شود و از اول دی ماه سال جاری نیز تدریس رشته های مدیریت بندری و مدیریت کشتیرانی و لجستیک را کلید می‌زنیم.

وی با بیان اینکه آکادمی دریایی سیراف بدون حمایت مالی اشخاص حقیقی و حقوقی تاسیس شده است، تصریح کرد: هدف ما از تاسیس این آکادمی درآمدزایی نیست و تنها به دنبال یاری رساندن به توسعه بخش صنایع دریایی کشور هستیم که آن نیز با حمایت همه اعضا خانواده دریایی باعث رونق کسب و کار در این صنعت استراتژیک خواهد شد.

ضیایی تأکید کرد: در مسیر خود همراهی شورای عالی صنایع دریایی و دانشگاه آزاد اسلامی، حمایت های فکری و معنوی فعالان صنعت همانند مؤسسه رده‌بندی ایرانیان، موسسه رده‌بندی آسیا، انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته و صندوق توسعه دریایی و..... را داریم که آن را نشانی از اعتماد بخش دریایی نسبت به آکادمی دریایی سیراف می دانیم.

وی تاکید کرد: متقاضیان برای دریافت مشاوره و ثبت نام می توانند از طریق وب سایت آکادمی دریایی سیراف به آدرس: www.syrafmaritime.academy مراجعه کنند.

شایان ذکر است "شرکت سیراف" در "سیزدهمین جشنواره کارآفرینان استان تهران" موفق به دریافت لوح "شرکت شایسته تقدیر" شد.همچنین، در این جشنواره، از دکتر حسن رضایی، مدیر شرکت سیراف به عنوان "کارآفرین برتر استان تهران" تقدیر به عمل آمد.گفتنی است، انتخاب یکی از شرکت های فعال در صنعت دریایی کشور در میان صنایع بزرگ و راهبردی فعال در استان تهران به عنوان "شرکت شایسته تقدیر" نشان از ظرفیت‌های بالقوه صنایع دریایی است که می تواند با تلاش موثر به عنوان یکی از صنایع مهم و اشتغالزای کشور جایگاهی در خور توجه بیابد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار