۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۴

آفریقای جنوبی به کانون جدید صنعت اوراق کشتی تبدیل می‌شود

یک منطقه آزاد صنعتی افریقای جنوبی به جدید‌ترین مرکز اوراق کشتی که از آن تحت عنوان مرکز بازیافت کشتی سبز نام برده می‌شود، تبدیل خواهد شد.
کد خبر: ۸۷۷۴۸
آفریقای جنوبی به کانون  جدید صنعت اوراق کشتی تبدیل می‌شود
 
به گزارش گروه بین‌الملل مانا، آژانس توسعه آفریقای جنوبی اعلام کرد به منظور ایجاد تاسیسات مربوط به بازیافت کشتی‌ها از سال ۲۰۱۱ در حال برنامه‌ریزی هستیم و تسهیلات لازم نیز برای تاسیس مراکز بازیافت کشتی در منطقه  توسعه صنعتی خلیج (Saldanha SBIDZ) پیش‌بینی شده است.

Yaa Agyare-Dwomoh تحلیلگر ارشد و مشاور ویژه شرکت اوراق کشتی آفریقای جنوبی در این زمینه گفت: در حال حاضر صنعت اوراق کشتی در پاکستان، هند و بنگلادش دچار فراز و نشیب زیادی شده است که استفاده از شیوه‌های سنتی و عدم رعایت مسائل زیست محیطی از یک سو و شیوع ویروس کرونا از سوی دیگر بازدهی آنها را پایین آورده است.
وی افزود: علاوه بر این‌ها بازیافت کشتی در این مناطق با کنوانسیون‌های حفظ محیط زیست مطابقت ندارد، به همین جهت فرصت جدیدی برای آفریقای جنوبی پدید آمده تا با استفاده از تسهیلات و تاسیسات جدید با متد‌های کاملاً  نوین، استاندارد و  بازیافت کشتی را در منطقه خلیج  سالدان‌ها تحت عنوان 34South انجام دهد.

وی یادآور شد: در تاسیسات 34South پیش‌بینی‌های انجام شده به گونه‌ای است که قطعات مختلف کشتی از طریق بالابر‌ها از داخل آب به سمت ساحل هدایت می‌شود تا نسبت به اسقاط و اوراق آن فعالیت‌های لازم صورت گیرد.

وی گفت: خلیج Saldanha در امتداد سواحل غربی آفریقای جنوبی واقع شده و یک شهرک  بزرگ صنعتی است که قصد داریم این منطقه را به گونه‌ای آماده کنیم تا در آینده مرکز بازیافت کشتی‌های سبز قلمداد شود.

به گفته وی این منطقه صنعتی توسط شرکت صنعتی آفریقای جنوبی (IDC) پشتیبانی می‌شود که به عنوان بزرگترین سهامدار آن نیز شناخته می‌شود و تمام مجوز‌های لازم از تمامی سازمان‌های جهانی دریافت شده است.

وی در پایان گفت: برای رونق صنعت اسکراب در این منطقه که تمامی پیش‌بینی‌های زیست محیطی در آن رعایت می‌شود امکانات و تسهیلات لازم در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت.
ارسال نظرات
آخرین اخبار