بازاریابی مدرن راه برون رفت از بحران

کد خبر: ۸۷۷۴۴

بدون شک بحران حاصل از همه­ گیری کووید-۱۹ یکی از بزرگ‌ترین چالش‌ها برای مدیریت اقتصاد جهان، کشورها و کسب‌وکارها است. ماندن در خانه برای مدت طولانی و حفظ فاصله فیزیکی و اجتماعی و عدم اطمینان از آینده، تغییرات گسترده‌ای در سبک زندگی و رفتار مصرف‌کنندگان ایجاد نموده است. به‌نحوی‌که اداره شرکت‌های تولیدی، خرده‌فروشی و … را به مخاطره انداخته و درآمدهای آن‌ها را به‌شدت تحت تأثیر قرار داده است.

کاهش درآمدها، کسب­ و­کارها را مجبور کرده تا برای بقا تا حد امکان هزینه‌های کل خود را به حداقل ممکن برسانند و مخارج بازاریابی و تبلیغات خود را تعدیل نمایند. علاوه بر این، مدل‌های جدید درآمدی و کسب‌وکار برای عبور از این بحران به سمت مدل‌های ترکیبی سنتی و دیجیتال حرکت کرده و ماهیت و نوع بازاریابی و تبلیغات کسب­ وکارها را تغییر داده است.

این دوران سخت و پر‌چالش چه زمانی به پایان خواهد رسید؟ شرایط نرمال بعدی چگونه است؟ کدام تغییرات پس‌ از این بحران باقی خواهند ماند؟ آیا کسب‌وکارهای نجات‌یافته از این بحران برای دوره پساکرونا آمادگی دارند؟ کسب‌وکارها چگونه بازاریابی و تبلیغات خود را با این شرایط تطبیق داده‌اند؟ ابتکارات و اقدامات موفق و ناموفق چه بوده‌اند؟ و در شرایط پساکرونا چگونه خواهد بود؟

الگوهای رفتاری کسب‌وکارها در این زمینه توسط شرکت‌های مشاوره‌ای بزرگ دنیا مورد بررسی قرار گرفته تا بتوانند با ارائه خدمات و راهکارهای خود، کسب‌وکارها را از این بحران عبور دهند و آن‌ها را برای شرایط نرمال بعدی آماده کنند.
این شماره فصلنامه ”مشاوران کسب‌وکارهای بین‌المللی (IBC)“ ترجمه ده مقاله اخیر این شرکت‌های مشاوره‌ای است که حاصل پژوهش‌های عمیق و گسترده در حوزه چالش‌ها، ابتکارات و اقدامات شرکت‌ها و برندها در زمینه بازاریابی، تبلیغات و فروش می‌باشد.

ارتقاء تجربه مشتری در شرایط پس از کووید-۱۹

استراتژی دیجیتال در دوره بحران

سه مفهوم ضروری شخصی‌سازی در دوران بحران

چگونه با مشتری خود در دنیای کووید-۱۹ ارتباط مجدد برقرار نمایید

ارسال بدون وقفه محصولات ضروری به مصرف‌کنندگان

تحول دیجیتال دنیای مد: همین حالا یا هیچ­وقت

احیای سریع درآمد: نقشه راهی برای رشد پسا کرونا

ارتقاء به ورژن ۲٫۰ در زمینه رشد: جستجوی راهی هوشمندانه‌تر برای رشد دیجیتالی برندها

ارسال نظرات
آخرین اخبار