۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۰

آینده تجارت دریایی در گرو دیجیتالی شدن

آینده تجارت دریایی در صورت عدم توجه به دیجیتالی شدن در معرض خطر قرار می‌گیرد. به گفتۀ کارشناسان این صنعت زمانی به نقطه اوج خود می‌رسد که از روش‌های هوشمند سازی استفاده کند.
کد خبر: ۸۷۷۴۱

آینده تجارت دریایی در گرو دیجیتالی شدن

به گزارش گروه بین‌الملل مانا، "Ami Daniel" مدیر عامل شرکت Windward در این زمینه گفت: در شرایطی که هم اکنون با شیوع بیماری کووید ۱۹ بر صنعت حمل و نقل دریایی تحمیل شده این صنعت هیچ چاره‌ای جز افزایش کارآیی کسب و کار آن هم به کمک دیجیتالی شدن ندارد. برای اینکه هیچ وقفه‌ای در فعالیت‌ها بوجود نیاید بهینه‌سازی فعالیت‌ها با هوشمند سازی و دیجیتالی شدن میسر است.

وی در ادامه گفت: زمان آن رسیده صنعت کشتیرانی و مشاغل دریایی به اهمیت دیجیتالی شدن پی‌برده و سعی کنند بهره وری خود را بالا ببرند در غیر این صورت از قافله رقابت به شدت عقب خواهند ماند به همین جهت در حال حاضر تمامی کارشناسان و تحلیلگران دریایی اعتقاد دارند دیجیتالی نشدن صنعت حمل و نقل دریایی آینده تجارت را به خطر می‌اندازد.

وی در ادامه گفت: اگرچه زیان هنگفتی از شیوع بیماری کرونا بر صنعت حمل و نقل دریایی وارد شد، اما فراموش نکنیم که این هزینه‌ها فعالیت‌ها را بهینه کرده و به ما این امکان را داد تا با دیجیتالی شدن و هوشمند سازی، کنترل از راه دور و روش‌های آنلاین عملیات خود را کارآمد کرده و ایمنی کشتی و خدمه را تضمین کنیم.

در واقع ویروس کرونا به ما یاد داد که چاره‌ای جز پذیرش این واقعیت که فعالیت ها‌ی الکترونیکی، دیجیتالی و هوشمند آیندۀ صنعت حمل و نقل دریایی را رقم می‌زند.

وی در پایان گفت: داشتن راه حل‌های دیجیتالی برای تصمیم گیران دریایی مسیر درست تجارت، رقابت، اقتصادی بودن فعالیت‌ها و کاهش هزینه‌ها را در‌بر دارد.

فراموش نکنیم که در غیر این‌صورت شرکت‌هایی که تن به دیجیتالی شدن نمی‌دهند  به مرور از گردونۀ فعالیت خارج خواهند شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار