۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۵

برگزاری روز جهانی دریانوردی آنلاین در ۲۴ سپتامبر

سازمان جهانی دریانوردی اعلام کرد به علت شیوع ویروس کرونا روز جهانی دریانوردی در تاریخ ۲۴ سپتامبر ۲۰۲۰ مطابق سوم مهر ماه به صورت آنلاین برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۷۷۳۹
برگزاری روز جهانی دریانوردی آنلاین در ۲۴ سپتامبر
 
به گزارش گروه بین‌الملل مانا، سازمان IMO از  کشور‌های عضو و فعالان جامعۀ دریایی، صاحبان خطوط کشتیرانی و مسئولان صنایع دریایی درخواست کرده در صورت  تمایل می‌توانند از ساعت ۱۰:۳۰  تا ۱۱:۴۵ صبح  ۲۴ سپتامبر از طریق سایت IMO تماشاگر برنامه آنلاین روز جهانی دریانوردی باشند.

در اطلاعیه‌ای که از سوی سازمان IMO به مناسبت روز جهانی دریانوردی صادر شده آمده است جشن روز دریانوردی با شعار حمل و نقل پایدار برای یک سیارۀ پایدار فرصتی برای آگاهی از اهداف توسعه پایدار سازمان ملل و اطلاع از برنامه‌های سازمان جهانی دریانوردی است.

بر این اساس کشور‌های عضو متعهد می‌شوند تا اقدامات سازمان IMO را به منظور کاهش انتشار گاز‌های گلخانه ای، سوخت کم‌سولفور، کنوانسیون مدیریت آب بالاست حفاظت از محیط زیست، بهبود کارآیی از طریق فعالیت‌های الکترونیکی و مشارکت زنان در جامعۀ دریایی را برآورده کنند.

در ادامه اطلاعیه نیز آمده است متاسفانه بیماری همه‌گیر کرونا  بر کار و فعالیت دو میلیون دریانوردی که در ناوگان تجاری جهان خدمت می‌کنند تأثیر گذاشته و متاسفانه در حال حاضر هزاران  دریانورد قادر به  پیاده شدن از کشتی و یا ملحق شدن به آن نیستند. از سوی دیگر قرارداد‌های برخی از دریانوردان ماه‌هاست که تمدید نشده است این موضوع همزمان در  قالب  یک رویداد آنلاین به اطلاع تمامی اعضای این سازمان خواهد رسید.
ارسال نظرات
آخرین اخبار