۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۱

پیگیری بین‌المللی کردن دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر

رئیس دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر گفت: این دانشگاه از ظرفیت‌های زیادی برای تبدیل شدن به یک دانشگاه بین‌المللی برخوردار است.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۷۷۳۶

پیگیری بین‌المللی کردن دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر

دکتر منصور زراء نژاد در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: با توجه به اینکه دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر رتبه اول را در بین دانشگاههای علوم و فنون کشور دارد برای بین‌المللی کردن این دانشگاه در حال رایزنی هستیم.

وی اظهار داشت: در مذاکراتی که با وزیر علوم و فنّاوری مبنی بر این که این دانشگاه در منطقه آزاد اروند قرار دارد نیاز به رشته‌های همچون گردشگری وجود دارد و بر همین اساس یک دانشکده در این زمینه در حال احداث است.

وی دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر را یک دانشکده کاملاً منحصر به فرد بیان کرد و گفت: این دانشگاه به دلیل داشتن رشته شیلات، آبزی پروری، محیط زیست، اقتصاد دریا، اقتصاد انرژی، مدیریت و بیمه دریا و رشته رمزگذاری مخابرات امن که یک رشته جدید بسیار نادر در دانشکده مهندسی این دانشگاه کاربرد دارد این دانشگاه را منحصر به فرد کرده و می تواند همکاری خوبی برای کشور عراق داشته باشد.

دکتر زراءنژاد در ادامه گفت: این دانشگاه به دلیل قرار گرفتن در منطقه آزاد اروند از جهات مختلف می‌تواند امکانات بسیار پیشرفته برای دانشجویان ایرانی و عراقی فراهم کند.

هم اکنون حدود سه هزار دانشجو در دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر در مقاطع کارشناسی، ارشد و دکترا در حال تحصیل هستند.

 این دانشگاه با دانشگاه بصره نیز همکاری علمی و آموزشی دارد.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار