۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۲

آمار نهایی غرق شدگی دریای مازندران ۳۹ نفر اعلام شد/ محمود آباد در رتبه نخست بیشترین میزان غرق شدگی

دبیر ستاد ساماندهی سواحل استان مازندران گفت: با اتمام فصل شنا و تمام شدن تابستان، آمار نهایی غرق شدگی دریای مازندران از ابتدای خرداد ماه تا پایان تابستان، از سوی اداره پزشکی قانونی استان ۳۹ نفر اعلام شده است.
کد خبر: ۸۷۷۳۲
آمار نهایی غرق شدگی دریای مازندران ۳۹ نفر اعلام شد/ محمود آباد در رتبه نخست بیشترین میزان غرق شدگی
 
علی رجبی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: با اتمام فصل شنا و تمام شدن تابستان، آمار نهایی غرق شدگی دریای مازندران از ابتدای خرداد ماه تا پایان تابستان، از سوی اداره پزشکی قانونی استان ۳۹ نفر اعلام شده است.

دبیر ستاد ساماندهی سواحل استان مازندران، بیان داشت: این آمار غرق شدگی طی ۲۴ ساعت شبانه روز به وقوع پیوسته و در مقایسه با آمار مشابه تابستان سال ۹۸ با کاهش ۱۸ درصدی همراه بوده است که آمار قابل قبولی محسوب می‌شود.

به گفته این مقام مسئول در استان مازندران، تعداد غرق شدگان در ساعات حضور ناجیان غریق از ساعت هشت صبح تا هشت شب نیز ۲۲ نفر بوده که این آمار نیز در مقایسه با مدت مشابه تابستان گذشته با کاهش ۳۳ درصدی همراه بوده است.

غرق شدگی ۱۷ نفر در طول شب

دبیر ستاد ساماندهی سواحل استان مازندران با تاکید بر ضرورت شنای گردشگران در نقاطی که ناجیان غریق حضور دارند و عدم شنای شبانه، خاطرنشان  کرد: بر این اساس ۱۷ نفر از هموطنامان در ساعات شبانه و عدم حضور ناجیان غریق دچار غرق شدگی شده‌اند.

به گفته این مقام مسئول در استان مازندران، در تابستان سال گذشته در مجموع ۴۷ نفر طی ۲۴ ساعت شبانه روز و ۳۰ نفر در ساعت هشت صبح تا هشت شب دچار غرق شدگی شده بودند که همانطور که ذکر شد امسال شاهد کاهش این آمار بودیم.

محمود آباد، رتبه نخست بیشترین میزان غرق شدگی

مدیر کل دفتر امور اجتماعی، فرهنگی و گردشگری استانداری مازندران در ادامه گفته‌های خود تاکید کرد: شهرستان محمود آباد با ۱۲ نفر غرق شده، رتبه نخست بیشترین میزان غرق شدگی در تابستان ۹۹ را به خود اختصاص داد.

دبیر ستاد ساماندهی سواحل استان مازندران یادآور شد: همچنین هفت نفر در شهرستان چالوس و شهرستان‌های تنکابن، عباس آباد، رامسر و بابلسر نیز هر کدام چهار نفر غرق شده داشتند.

وی خاطرنشان ساخت: با توجه به تعطیلی ۲۷ طرح ساماندهی شنا به دلیل کرونا و عدم امکان استفاده از آنها، تابستان امسال تمام غرق شدگی‌ها خارج از طرح‌های ساماندهی دریا و در نقاط پرخطر به وقوع پیوسته است.

۵۰۵ نفر از غرق شدگی نجات یافتند

رجبی در ادامه گفته‌های خود از نجات ۵۰۵ نفر حادثه دیده طی تابستان امسال توسط ناجیان غریق نیز خبر داد و اظهار داشت: از این تعداد نجات یافته ۴۰۰ نفر مرد و ۱۰۵ نفر زن بوده اند.

به گفته دبیر ستاد ساماندهی سواحل استان مازندران، تابستان امسال ۹۰۰ نفر ناجی غریق از سوی استانداری مازندران در نقاط مختلف ۴۷۰ کیلومتر ساحل مازندران جهت عملیات امداد و نجات  استقرار یافته بودند.

مدیر کل دفتر امور اجتماعی، فرهنگی و گردشگری استانداری مازندران، تصریح کرد: این ناجیان از هشت صبح تا هشت شب در شیفت‌های متعدد به گردشگران خدمات رسانی کردند.

وی از جمله مهمترین دلایل کاهش غرق شدگی‌ها طی تابستان امسال را به کاهش سفر‌ها به استان مازندران به دلیل شیوع کرونا، اطلاع رسانی و نیز حضور مستدام ناجیان غریق و نیز همراهی مسئولان استانی و حضور فعال آن‌ها در سواحل و نظارت بر امر امداد و نجات، دانست.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار