۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۳
مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان:

۱۰ پروژه عمرانی و تجهیزاتی بندر چابهار آماده بهره برداری است/ آغاز عملیات اجرایی ۴ پروژه مهم عمرانی در مهر ماه ۹۹

بهروز آقایی گفت: پروژه‌های زیرساختی و عمرانی بندر شهید بهشتی چابهار در راستای رونق تجارت منطقه با شتاب در حال توسعه است.
کد خبر: ۸۷۷۲۷
۱۰ پروژه عمرانی و تجهیزاتی بندر چابهار آماده بهره برداری است/ آغاز عملیات اجرایی ۴ پروژه مهم عمرانی در مهر ماه ۹۹
۱۰ پروژه عمرانی و تجهیزاتی بندر چابهار آماده بهره برداری است/ آغاز عملیات اجرایی ۴ پروژه مهم عمرانی در مهر ماه ۹۹
به گزارش مانا، بهروز آقایی بیان کرد: با توسعه ظرفیت‌های بندر چابهار، روز به روز شاهد رونق تجارت در این بندر استراتژیک هستیم، به گونه‌ای که از ابتدای امسال صادرات و واردات کالا از این بندر بزرگ اقیانوسی با رشد چشمگیری همراه بوده است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان افزود: با توجه به این مهم و استقبال بی‌نظیر صاحبان کالای ایرانی و خارجی از ظرفیت‌های بندر چابهار، توسعه زیرساخت‌های لازم برای این امر، در دستور کار اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان قرار گرفته است.
آقایی با بیان اینکه چندین پروژۀ عمرانی در بندر شهید بهشتی چابهار در دست اجرا ست اظهار کرد: در همین راستا ساخت سیلوی غلات با ظرفیت ۱۰۰ هزار تُن در زمینی به مساحت ۳.۵ هکتار و با اعتبار ۲۰ میلیون دلار در این بندر شروع شده که عملیات اجرایی آن نیز به زودی و با حضور مقامات کشوری و استانی آغاز خواهد شد.
او مدت زمان اجرای این طرح را ۲۴ ماه اعلام کرد و اذعان کرد: افزایش ظرفیت انبارش و واردات غلات برای استفاده داخلی و ترانزیت به افغانستان و کشور‌های حوزه CIS از اهداف اجرای این پروژه است.
آقایی با بیان این که پروژی سیلوی غلات با ظرفیت اشتغالزایی مستقیم برای ۲۰۰ نفر در دست ساخت است، گفت: همچنین عملیات اجرایی پروژه برق‌رسانی به طرح توسعه بندر شهید بهشتی با اعتباری بالغ بر شش میلیون و ۷۱۷ هزار دلار در این بندر به اتمام رسیده که بهره برداری از این پروژه نیز طی هفته‌های آتی آغاز خواهد شد.
مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان ظرفیت اشتغال این پروژه را ۷۰ نفر اعلام و افزود: در این راستا شش پست برق با مجموع کابل کشی به طول بیش از ۱۳۰ کیلومتر ایجاد شده که برق رسانی به محوطه‌ها و ترمینال‌های عملیاتی طرح توسعه و روشنایی ساختمان‌ها و تجهیزات بندری و خدمات رسانی مطلوب به کشتی‌ها از اهداف اجرای این طرح است.
وی گفت: همچنین عملیات ساخت و جانمایی شش باسکول نیز به منظور تسهیل و تسریع در عملیات ورود و خروج کالا در طرح توسعه بندر شهید بهشتی با ظرفیت ۶۰ تُن به اتمام رسیده و آماده بهره برداری است.
آقایی اضافه کرد: احداث ساختمان رفاهی در زمینی به مساحت ۶۳۰ متر مربع با پیشرفت فیزیکی ۹۹ درصد، ساختمان تعمیرگاه در زمینی به مساحت ۹۷۵ متر مربع با پیشرفت فیزیکی ۹۸ درصد و انبار سرپوشیده به مساحت ۹ هزار و ۲۳۲ متر مربع با پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصد و پروژه احداث جاده دسترسی طرح توسعه بندر شهید بهشتی با اعتبار دو و نیم میلیون دلار و پیشرفت فیزیکی ۹۸ درصد نیز بخشی دیگر از پروژه‌های آماده بهره برداری این اداره کل در فاز اول طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار