۲۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۶

تأثیر زیست‌محیطی اسکرابر کمتر از سوخت کم‌سولفور است

بر اساس جدیدترین مطالعات انجام شده توسط یک شرکت مشاوره و تحقیقات زیست‌محیطی میزان تغییرات آب و هوایی و زیست محیطی اسکرابر نسبت به سوخت کم‌سولفور کمتر است.
کد خبر: ۸۷۷۱۱
تأثیر زیست‌محیطی اسکرابر کمتر از سوخت کم‌سولفور است
 
به گزارش گروه بین‌الملل مانا، مطالعات مؤسسه تحقیقاتی CE Delft نشان می‌دهد در کشتی‌های مجهز به اسکرابر میزان گاز‌های گلخانه‌ای آن کمتر از سوخت کم‌سولفور است که بیشتر آن به سوخت ناخالص پالایشگاه‌ها بر‌می‌گردد.

به تعبیر دیگر تأثیر آب و هوایی تشعشات اسکرابر  نسبت به سوخت کم‌سولفور کمتر است.

بر اساس مطالعات و گزارش‌های منتشر شده از سوی CE Delft همه تشعشات انتشار یافته در کشتی‌های مجهز به اسکرابر  در پنج کشتی کروز ۱۰۰هزار GT؛ کشتی کانتینری ۴۰۰۰ TEU؛ کشتی کانتینری ۱۸هزار TEU؛ کشتی حمل فله۸۰ هزار  dwt ؛ تانکر نفت ۲۰۰ هزار dwt  مورد بررسی و مطالعه قرار گرفت و در مقایسه با کشتی‌هایی که از سوخت کم‌سولفور استفاده می‌کنند به این نتیجه رسیدند که تشعشات ناشی از سوخت کم‌سولفور بر محیط زیست دریایی و آب و هوا بیشتر از کشتی‌هایی است که اسکرابر نصب کرده اند.

"Jasper Faber" مدیر این پروژه در این زمینه گفت: مطالعات و تحقیقات ما نشان داد که سوخت‌های کم‌سولفور دارای ناخالصی‌هایی است که متاسفانه در پالایشگاه‌های تولید و تصفیه مورد توجه قرار نمی‌گیرد  که اسکرابر کشتی‌ها چنین ناخالصی‌هایی را ندارد.
به همین جهت در بسیاری موارد میزان کربن در کشتی‌های دارای اسکرابر کمتر از سوخت کم سولفور است.

در پایان گزارش چنین نتیجه گیری شده است که استفاده از اسکرابر برای محیط زیست مناسب‌تر از سوخت کم سولفور است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار