۲۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۶

آغاز عملیات لایروبی آبراه استراتژیک خورموسی​

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از موجودی ۲.۸ میلیون تنی کالا‌های اساسی در بندر امام (ره) و آغاز لایروبی آبراه استراتژیک خورموسی خبر داد.
کد خبر: ۸۷۷۱۰
آغاز عملیات لایروبی آبراه استراتژیک خورموسی​
 
به گزارش مانا، محمد راستاد در حاشیه بازدید از مجتمع بندری امام (ره)، اظهار کرد: پروژه بهسازی، تعمیر اساسی و تعریض بزرگراه بندر امام (ره) مربوط به بهبود دسترسی پسکرانه بندر و پروژه‌های احداث جاده کمربندی و تقاطع غیرهمسطح که منجر به اتصال بزرگراه بندر امام (ره) به بزرگراه خلیج فارس می‌شود، عمل به مسئولیت‌های اجتماعی سازمان بنادر و دریانوردی است.

وی افزود: مجموع اعتبارات این پروژه‌ها بالغ بر ۱۴۰۰ میلیارد ریال است که اغلب بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و بر اساس  برنامه زمان‌بندی انتظار می‌رود بخشی از این پروژه‌ها تا پایان سال و در نهایت، در خردادماه سال آینده تکمیل و به بهره‌برداری برسند.

وی ادامه داد: با بهره برداری از این پروژه‌ها شرایط بسیار مناسب‌تر و بهتری برای تردد در بندر امام (ره) حاصل می‌شود و همچنین به واسطه استفاده از جاده کمربندی، از بار ترافیک کاسته می‌شود.

آغاز عملیات لایروبی در آبراه استراتژیک خورموسی

راستاد با اشاره به آغاز عملیات لایروبی در آبراه استراتژیک خورموسی، گفت: این پروژه با اعتباری در حدود چهار هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال است که سبب ارتقای ایمنی و تسهیل تردد کشتی‌های با تناژ بسیار بالا در آبراه خورموسی و واردات کالا‌های اساسی است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی همچنین از پروژه احداث رمپ و لوپ‌های تقاطع غیرهمسطح راه‌آهن بندرامام (ره) که با پیشرفت ۵۹ درصدی در حال تکمیل است، بازدید کرد؛ حل مشکل گره ترافیکی و تسهیل عبور و مرور وسائط نقلیه از اهم مزایای بهره برداری از این پروژه است.

راستاد از احداث برج کنترل ترافیک دریایی بندر امام (ره) با اعتباری  بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال خبر داد و تصریح کرد: این امر به منظور مدیریت ورود و خروج  کشتی‌ها و ارتقای ایمنی دریانوردی ضرورت دارد.

وی با بیان اینکه میزان موجودی کالا‌های اساسی در حال حاضر در بندر امام (ره) بیش از ۲.۸ میلیون تن است، اظهار کرد: تمام اسکله‌های این مجتمع بندری توسط کشتی‌هایی که در حال تخلیه و بارگیری هستند، اشغال و خدمات بندری و دریایی به صورت شبانه روزی در حال ارائه است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره پیشرفت مطلوب پروژه‌های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بندر امام (ره) گفت: این سرمایه‌گذاری‌ها بخشی در زمینه احداث انبار‌های نگهداری کالا و بخشی در زمینه  فعالیت‌های تولیدی و ایجاد ارزش افزوده انجام می‌پذیرد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار