۲۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۱

کرونا شهر‌های ساحلی خوزستان را در وضعیت قرمز قرار داد

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز گفت: شهر‌های ساحلی خوزستان از لحاظ شیوع ویروس کرونا در وضعیت قرمز قرار گرفتند.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۷۷۰۳

کرونا شهر‌های ساحلی خوزستان را در وضعیت قرمز قرار داد

دکتر فرهاد ابوال نژادیان درگفتگو با خبرنگار مانا افزود: با افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در شهرهای بندری خرمشهر‌، آبادان‌، ماهشهر‌، اروندکنار و هندیجان‌، این مناطق بار دیگر در وضعیت قرمز قرار گرفتند.

وی برپایی اجتماعات بدون بهره گیری از پروتکل های بهداشتی و سفرهای غیرضروری را در گسترش ویروس کرونا در این مناطق موثر خواند و افزود: چنانچه مردم رعایت مسایل بهداشتی و پیشگیری را نکنند وضعیت بغرنج تر خواهد شد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز در ادامه افزود: ظرفیت بستری بیشتر بیمارستان های شهرهای ساحلی خوزستان در حال تکمیل است.

دکتر ابوال نژادیان به در پیش بودن ویروس آنفلوآنزا و بارش‌های اسیدی در پاییز اشاره کرد و افزود: ساکنان شهرهای ساحلی خوزستان باید بیش از پیش به پروتکل‌های بهداشتی پایبند باشند و موارد پیشگیری را جدی بگیرند تا بتوانیم با حداقل آسیب از وضعیت عبور کنیم.

سخنگوی ستاد مبارزه با کرونا در خوزستان نیز گفت: کرونا در شهرهای ساحلی خوزستان جولان می دهد و وضعیت بسیار نگران کننده است.

رضا نجاتی با اشاره به اینکه هرگونه قصور و اهمال در پیشگیری از ویروس کرونا می تواند چالش‌های جدیدی را در شهرهای ساحلی خوزستان ایجاد کند خواستار رعایت پروتکل های بهداشتی و عدم  برپایی اجتماعات شد.

در همین حال مراکز درمانی شهرهای ساحلی خوزستان برای مقابله با موج دوم کرونا به حال آماده باش درآمدند.

در ماه‌های تیر و مرداد‌، شهرهای ساحلی خوزستان در وضعیت سفید و زرد قرار داشتند ولی با کم‌توجهی مردم و تصور اینکه کرونا تمام شده است موارد بهداشتی و پیشگیری جدی گرفته نشد و کرونا بار دیگر جولان داد.

با وجود قرار گرفتن شهرهای ساحلی خوزستان در ردیف شهرهای قرمز‌، فعالیت بنادر بدون توقف ادامه دارد.

مرزهای دریایی و زمینی خوزستان با کشور عراق نیز به صورت هفتگی و مداوم باز شدند تا صادرات کالا به عراق افزایش یابد.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار