۲۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۲

۶۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری جدید بخش خصوصی در بندر امام

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره پیشرفت مطلوب پروژه‌های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی  در بندر امام گفت: این سرمایه‌گذاری‌ها بخشی در زمینه احداث انبار‌های نگهداری کالا و بخشی در زمینه  فعالیت‌های تولیدی  و ایجاد  ارزش افزوده انجام می‌شود.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۷۷۰۲

۶۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری جدید بخش خصوصی در بندر امام

به گزارش خبرنگارمانا، محمد راستاد در جریان بازدید از پروژه‌های عمرانی و زیربنایی در بندر امام اظهار داشت: خوشبختانه  کارگاه‌های احداثی پروژه‌ها فعال بودند و امیدوارم این مجموعه سرمایه گذاری‌های بخش خصوصی  که بالغ بر ۶۰۰ میلیارد تومان است بر سرمایه گذاری قبلی افزوده شود  و مزیت‌های دیگری  برای بندر امام ایجاد بکند.

وی بیان داشت: خوشبختانه پروژه‌هایی که برای توسعه بندر امام در دست اجرا است، روند آن‌ها به خوبی طی می‌شود.

 راستاد معاون وزیر اظهار داشت: پروژه بهسازی، تعمیر اساسی و تعریض بزرگراه بندر امام مربوط به بهبود دسترسی پسکرانه بندر امام است و همچنین پروژه‌های احداث جاده کمربندی  بندر امام و تقاطع غیرهمسطح که منجر به اتصال بزرگراه بندر امام به بزرگراه خلیج فارس می‌شود، در عمل با مسئولیت‌های اجتماعی سازمان بنادر و دریانوردی در حال اجرا هستند.

وی در ادامه افزود: مجموع اعتبارات این پروژه‌ها بالغ بر۱۴۰ میلیارد تومان است که اغلب بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و بر اساس برنامه زمان‌بندی انتظار می‌رود بخشی از این پروژه‌ها  تا پایان سال و در نهایت این سه پروژه، در خردادماه سال آینده تکمیل وبه بهره‌برداری برسند.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی بیان داشت: با بهره برداری از این پروژه‌ها شرایط بسیار مناسب‌تر و بهتری  برای تردد در بندر امام حاصل می‌شود و همچنین به واسطه استفاده از جاده کمربندی بندر امام به آبادان و تقاطع غیر همسطح راه آهن، انتظار می‌رود از بار ترافیکی که بر معابر شهر بندر امام تحمیل می‌شود، کاسته شود و تردد‌ها  به شرایط بسیار مطلوبی برسند.

آغاز دو پروژه جدید برای توسعه بندر امام

معاون وزیر و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به آغاز عملیات لایروبی در آبراه استراتژیک خورموسی گفت: این پروژه با اعتباری در حدود ۴۲۰ میلیارد تومان، بالغ بر ۳.۵ میلیون تن لایروبی حجم دارد که ارتقای ایمنی و تسهیل تردد کشتی‌های با تناژ بسیار بالا در آبراه خورموسی  و واردات کالا‌های اساسی و صادرات را به دنبال دارد.

راستاد با اشاره به لزوم بهسازی، اصلاح و تعمیرات زیربنا‌های بندری، تعمیرات اساسی اسکله‌های ۲۷ تا ۳۴  مجتمع بندری امام را در ادامه این روند برشمرد که از پیشرفت مطلوبی برخوردار است.  

وی همچنین از احداث برج کنترل ترافیک دریایی بندر امام با اعتباری  بالغ بر۶۰ میلیارد تومان خبر داد که به منظور مدیریت ورود و خروج  کشتی‌ها و ارتقای ایمنی  دریانوردی ضرورت دارد.

سهم قابل توجه بندر امام خمینی در تخلیه و بارگیری کالا

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی میزان تخلیه و بارگیری انواع محمولات  در بنادر کشور از ابتدای سال جاری تا کنون را بیش از ۵۷ میلیون تُن برشمرد که ۱۴.۵ میلیون تُن آن را واردات غیرنفتی و ۱۶ میلیون دیگر را صادرات غیرنفتی  تشکیل می‌دهد و از کل ۵۷ میلیون تُن  بالغ بر ۱۷ میلیون تُن سهم بندر امام است که سهم قابل توجهی را به خود اختصاص  داده است. بخش عمده‌ای از این تخلیه و بارگیری کالاها، معادل ۶.۳ میلیون تُن  مربوط به کالا‌های اساسی است که از ابتدای سال جاری تاکنون در بندر امام تخلیه و بارگیری شده است.

راستاد در ادامه افزود: میزان موجودی کالا‌های اساسی در حاضر در بندر امام خمینی (ره)  بیش از ۸.۲ میلیون تُن است.

وی با اشاره به روند مطلوب عملیات تخلیه و بارگیری در این مجتمع بزرگ بندری، اظهار داشت: تمام اسکله‌های این مجتمع بندری توسط کشتی‌هایی که در حال تخلیه و بارگیری هستند، اشغال است و خدمات بندری و دریایی  به صورت شبانه روزی  در حال ارائه است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار