۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۵

توافق ایران و عمان برای افزایش خطوط دریایی فله و کانتینر

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان اظهار داشت: تغییرات ایجاد شده در کابینه عمان نویدبخش مراودات بیشتر اقتصادی با ایران است.
کد خبر: ۸۷۶۹۹

توافق ایران و عمان برای افزایش خطوط دریایی فله و کانتینر

به گزارش مانا، اولین جلسه کمیسیون تسهیل تجارت، حمل و نقل و لجستیک اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان با حضور رئیس اتاق مشترک و اعضاء کمیسیون برگزار و هیئت رئیسه این کمیسیون نیز انتخاب شدند.

محسن ضرابی در ابتدای جلسه، با اشاره به شرایط مناسب مراودات تجاری و اقتصادی با عمان گفت: با تغییرات جدید ایجاد شده در کابینه دولت عمان که به دستور سلطان هیثم ایجاد شده است به طور حتم شاهد افزایش حجم مبادلات تجاری دو کشور خواهیم بود. انتصاب آقای قیس الیوسف رئیس سابق اتاق بازرگانی عمان به عنوان وزیر صنعت، تجارت و توسعه سرمایه‌گذاری و همچنین انتصاب وزیر سابق صنعت و تجارت به عنوان رئیس سازمان مناطق آزاد و ویژه اقتصادی عمان که به تازگی از تجمیع چهار منطقه آزاد که قبلاً به صورت جداگانه مدیریت می‌شدند شکل گرفته است و همچنین انتصاب آقای رضا بن جمعه آل صالح به عنوان رئیس اتاق بازرگانی عمان دلیلی بر این مدعاست، چراکه تمامی این افراد در دوران تصدی سابق خود، ضمن تعاملات سازنده با اتاق مشترک ایران و عمان از موانع، مشکلات و روابط اقتصادی دو کشور به ‌خوبی آگاهی دارند. محسن ضرابی همچنین، برخی انتصاب‌ها در هیئت مدیره جدید  بانک مرکزی عمان را نیز  در همین راستا دانست .

رئیس اتاق مشترک در ادامه جلسه به اهمیت بخش معدن بعنوان یکی از پنج محور کلیدی در برنامه پنج ساله توسعه عمان اشاره نمود و بیان کرد که به سبب پتانسیل های غنی معدنی کشور عمان در بخش معدن و اهمیت این حوزه ، در تغییرات ساختار کابینه دولت عمان نیز وزارت انرژی و معدن شکل گرفت. 

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان همچنین با اشاره به نقش مشورتی کمیسیون‌های تخصصی اتاق مشترک گفت: ضرورت دارد کمیسیون با احصاء مشکلات و موانع، برای تسهیل هر چه بیشتر روابط تجاری دو کشور در سه حوزه صادرات به عمان، صادرات مجدد و واردات از طریق عمان، خروجی محور باشد. همچنین به عقیده وی، حمل و نقل و لجستیک جزء جدایی ناپذیر از تجارت است و باید زیرساخت های حمل و نقلی و لجستیک توسط شرکتهای موفق ایرانی در بنادر عمانی توسعه پیدا کند.

محسن ضرابی در ادامه جلسه ضمن اشاره به اهمیت افزایش خطوط دریایی بین دو کشور گفت: در تازه‌ترین جلسه خود با دکتر احمد مدیرعامل شرکت بنادر عمان ( المرافی) از استقبال طرفین برای افزایش خطوط دریایی فله و کانتینر و توافقاتی در این راستا و همچنین ایفای نقش ترانسشیپی بنادر عمان خبر داد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار