۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۲

نجات شناور باری از غرق شدن در آبراه اروند

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: یک فروند شناور باری با تلاش نیروهای امداد دریایی بندرخرمشهر از غرق شدن در آبراه اروند نجات یافت.
کد خبر: ۸۷۶۹۸

نجات شناور باری از غرق شدن در آبراه اروند

به گزارش مانا، نوراله اسعدی چهارشنبه اظهار داشت: پس از اعلام اضطرار یک فروندموتور لنج باری به مرکز فرعی جست‌وجو و نجات دریایی در خصوص آبگرفتگی و نیاز فوری به تخلیه آب، همزمان با اعزام افراد و تجهیزات، عملیات نجات شناور با همکاری تیم بررسی کارشناسان بخش ایمنی دریایی، واکنش سریع در شرایط اضطرار دریایی و یک تیم از آتش نشانی بندر خرمشهر انجام شد.

وی با اشاره به آبگرفتگی شدید و اقدام به موقع تیم عملیاتی اعزام شده افزود: پس از بررسی علل وقوع سانحه نسبت به رفع آبگرفتگی و نجات شناور پس از ۱۲ ساعت تلاش لنج باری حادثه دیده از خطرغرق شدن نجات پیدا کرد.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر خاطر نشان کرد: این سانحه هیچگونه صدمات جانی در برنداشته است.

بندرخرمشهر با برخورداری از ۲۰ پست اسکله، ۲۳۰ هکتار وسعت، تجهیزات پیشرفته، قرار گرفتن در محدودۀ منطقه آزاد تجاری اروند، بهره مندی از سیستم حمل و نقل چند وجهی و اتصال به کریدور بندرامام خمینی به عنوان سومین بندر آزاد کشور در حوزه خلیج فارس محسوب می‌شود و به دلیل موقعیت استراتژیک و نزدیکی به بازار پر مصرف کشورهای عراق و کویت به عنوان یکی ازمهمترین  بنادر تجاری کشور در زمینه صادرات به کشورهای حاشیه خلیج فارس به شمار می‌آید.

ارسال نظرات
آخرین اخبار