۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۰

آغاز فعالیت کشتی‌های کانتینربر مجهز به سوخت LNG

آغاز فعالیت کشتی‌های کانتینربر مجهز به سوخت LNG
در ماه جاری کشتیرانی CMA CGM فرانسه در نظر دارد نخستین کشتی‌های کانتینربر خود مجهز به سوخت LNG جهان را در مسیر اصلی معرفی کند.
کد خبر: ۸۷۶۹۴
آغاز فعالیت کشتی‌های کانتینربر مجهز به سوخت LNG
 
به گزارش گروه بین‌الملل مانا آلفالاینر نوشت: کشتیرانی CMA CGM فرانسه در مرحله شروع، کشتی کانتینربر CMA CGM TENERE مجهز به سوخت LNG با ظرفیت ۱۴ هزار و ۸۱۲ TEU و کشتی کانتینربر CMA CGM JACQUES SAADE مجهز به سوخت LNG با ظرفیت ۲۳ هزار و۱۱۲ TEU را وارد خط سرویس دهی متعلق به ائتلاف اقیانوسیه موسوم به NEU4 می‌کند. این کشتیرانی قرار است درگام بعدی در یک مقیاس بسیار بزرگتری وارد عمل شود، به طوری‌که مجموع ۲۰ فروند کشتی مجهز به سوخت LNG در کرویدور‌های آسیا-اروپای شمالی (9 فروند کشتی) و آسیا – مدیترانه (۱۱ فروند کشتی) را معرفی خواهد کرد.

علاوه بر کشتیرانی CMA CGM، کشتیرانی هاپاگ‌لوید آلمان نیز گام نخست را به سمت سوخت‌های جایگزین برخواهد داشت، این کشتیرانی در نظر دارد کشتی ۱۴ هزار و ۹۹۳ TEU خود موسوم به SAJIR را مجهز به سوخت LNG کند.

نکتۀ قابل توجه اینکه، اگرچه کشتی‌های کانتینربر مجهز به سوخت LNG وارد خطوط سرویس‌دهی اصلی می‌شوند، اما این بدان معنا نیست که کارتمام شده است بلکه هنوز راه زیادی باقی مانده است. علی‌رغم اینکه سخنگوی کشتیرانی فرانسه به این مسأله اذعان دارد که LNG یک راه حل بلند مدت نیست، چرا‌که یک سوخت با انتشارات صفر درصد نیست، اما مدیریت این خط بر این باور است که سوخت LNG پاک‌ترین و سبزترین گزینه حال حاضر به شمار می آید.

این گزارش در ادامه با اشاره به اینکه تقاضای قوی کارگو، تعداد سفر‌های کنسل شده برای تعطیلات هفته طلایی چین را محدود می‌سازد، نوشت: ماه اکتبر نخستین ماه از زمان شیوع ویروس کرونا خواهد بود که خطوط هم به دلیل اپیدمی کرونا و هم تعطیلات هفته طلایی چین، ظرفیت عرضه خود را تعدیل خواهند کرد.

از اخبار مهم دیگر بخش کانتینری می‌توان به تصمیم هلدینگ مشترک سه شرکت بزرگ کشتیرانی ژاپن (KLine، MOL و NYK) موسوم به ONE برای بهبود اتصال مستقیم خود از ژاپن و چین به ویتنام جنوبی در اواسط ماه اکتبر اشاره کرد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار