۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۵

هوای شرجی و نفسگیر در شهر‌های ساحلی خوزستان

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: هوای شرجی و بسیار طاقت‌فرسا در سه روز آینده پدیده غالب در شهر‌های ساحلی و بندری خوزستان خواهد بود.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۷۶۹۲

هوای شرجی و نفسگیر در شهر‌های ساحلی خوزستان

محمد سبزه زاری در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: براساس نقشه‌ها و مدل‌های خروجی هواشناسی، با جنوبی شدن جریانات جوی، انتقال رطوبت از خلیج فارس بر روی مناطق ساحلی استان تشدید خواهد شد.

وی اظهار داشت: جریانات جنوبی تا پایان هفته با شدت و ضعف سبب افزایش رطوبت، شرجی و بعضا" مه رقیق صبحگاهی در نوار ساحلی خوزستان خواهد شد.

مدیرکل هواشناسی خوزستان افزود: در شبانه روز گذشته رطوبت هوا در شهرهای بندری آبادان و خرمشهر 81 درصد ، شادگان 91 درصد و ماهشهر 94 درصد رسیده است.

هوای گرم و شرجی که در اصطلاح محلی به آن خرما پزان می گویند تا مهرماه ادامه خواهد داشت.

وی وضعیت جوی آبهای شمالی خلیج فارس را آرام و بدوم پدیده عنوان کرد و افزود: شناورهای باری و صیادی می توانند با احتیاط سفرهای دریایی خود را از سربگیرند.

در همین حال هوای گرم و شرجی در مناطق ساحلی خوزستان ، بازارهای محلی و تجاری را با رکود روبه‌رو کرده و ساکنان این مناطق کمتر از منازل خارج می شوند.

با این حال فعالیت بندری در شهرهای ساحلی خوزستان به‌خصوص بندر امام با وجود مخاطرات ناشی از ویروس کرونا بدون وقفه ادامه دارد.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار