۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۱

کمک ۹.۴ میلیون دلاری شرکت ژاپنی برای پاکسازی محیط زیست موریس

مقامات خط کشتیرانی Mitsui OSK Lines) MOL) اعلام کردند اپراتور ژاپنی MV Wakashio متعهد شده است تا حدود ۹.۴ میلیون دلار معادل یک میلیارد ین ژاپن را برای حمایت از اقدامات احیای محیط زیست دریایی جزیره موریس پرداخت کند.
کد خبر: ۸۷۶۸۵
کمک ۹.۴ میلیون دلاری شرکت ژاپنی برای پاکسازی محیط زیست موریس
 
به گزارش گروه بین‌المللی مانا، در این ارتباط  وزارت امور خارجه ژاپن نیز اعلام کرده تیمی از متخصصان ژاپنی برای کمک به پاکسازی محیط زیست جزیرۀ موریس به این کشور اعزام شدند.

در همین حال "Pravind Jugnauth" نخست وزیر موریس در یک پیام اضطراری ضمن دعوت از جهانیان برای پاکسازی محیط زیست این جزیره اعلام کرد این فاجعه بدترین اتفاق زیست‌محیطی در موریس به شمار می‌رود و در حال حاضر موریس در وضعیت بحران زیست محیطی قرار دارد به گونه‌ای که نشت نفت اکو‌سیستم‌های حفاظت از محیط زیست دریایی و پارکِ آبی موریس را به شدت آلوده کرده است.
وی افزود: علاوه بر میلیون‌ها دلار خسارت محیط زیست وارده، این جزیره گردشگران زیادی را از دست داده که خسارت‌های آن به اقتصاد بیش از خسارت وارده بر محیط زیست است.   
به گفته مسولان MOL فرمانده کشتی"Sunil Kumar Nandeshwar" که یک فرد هندی ۵۷ ساله است در این حادثه متهم شناخته شده و علت حادثه نیز خطای انسانی تشخیص داده شده است. وی در حال حاضر در بازداشت به سر می‌برد.

شایان ذکر است کشتی Carrier Bulk Carrier MV Wakashio چندی پیش بر اثر برخورد با صخره‌های مرجانی در جنوب موریس به گل نشست که بر اثر این حادثه بیش از هزار تُن نفت به دریا ریخته شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار